۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۷۶۷۴۲
مدیرکل ارشاد چهارمحال و بختیاری:

تحقق تربیت 10 میلیون حافظ در گرو توجه ویژه به فعالیت های قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را در گرو توجه ویژه به فعالیت های قرآنی دانست و گفت: فعالیت مؤسسات قرآنی گامی در راستای تحقق این مهم است.
گنجي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري

حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: توجه ویژه به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان به سبب قرار دادن بهترین اوقات سال در این ماه و این ماه فرصت مناسبی برای جلای دل و روح است؛ بنابر این باید از آن بهترین بهره‌برداری را کنیم.

گنجی ابراز داشت: قرآن کتاب اساسی بشر است و رستگاری ما در سایه‌سار درس‌آموزی از قرآن امکان پذیر است؛ البته ارتباط ما با قرآن نباید ارتباط رمضانی باشد.

وی افزود: ارتباط با قرآن کریم باید در همه حالات و احوال و ماه‌های سال باشد، اما بزرگان و اولیای الهی در ماه رمضان نگرش و تمسک خاصی به قرآن داشتند و در سفارش پیامبر اکرم(ص) نیز تمسک به قرآن و اهل ‌بیت(ع) هر دو با هم سبب سعادت انسان می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به برکت نظام اسلامی و حضور و بهره‌گیری از قرآن، شور و شعف خاصی در کشور به وجود آمده و روز‌به‌روز توجه به این کتاب آسمانی و مبانی آن بیشتر می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که جمهوری اسلامی در توجه، تدبر، برداشت، تفسیر و حفظ قرآن کریم جمهوری اسلامی در دنیا حرف نخست را می‌زند و به ام‌القرآنی جهان اسلام تبدیل شده است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «در پنج سال آینده باید 10 میلیون حافظ باید در کشور داشته باشیم» گفت: این سخن بیانگر نفس توجه و ضرورت توجه به قرآن کریم است.

گنجی با اشاره به این که در مجموعه ارشاد استان چهارمحال و بختیاری بیش از 22 مؤسسه قرآنی فعال هستند، ابراز داشت: فعالیت مؤسسات قرآنی گامی در راستای تحقق این مهم است به طوری که سالانه به‌منظور گسترش معارف قرآن به تعداد مؤسسات قرآنی استان افزوده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان این که تحولات خوبی در حوزه قرآن شاهد و ناظر هستیم، بیان داشت: نمونه بارز این تحولات جمع‌خوانی قرآن کریم است و نشان می‌دهد که هر روز به علاقه‎مندان قرآن افزوده شده است.

این مقام مسؤول افزود: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ارشاد با توجه به ضرورت معنویت‌بخشی به جامعه فعالیت های خوبی در حال اجرا است، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد حدود 400 مسجد در استان را در قالب طرح فرهنگی زیر پوشش دارد که در بیشتر این مساجد برنامه‌های جمع‌خوانی و تلاوت قرآن برگزار می شود./9457/ت302/غ

ارسال نظرات