۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۷۶۷۸۶

نخستین کارگروه توسعه فرهنگ دینی در سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست کارگروه علمی ـ مشورتی توسعه فرهنگ دینی در شهر سمنان با حضور روحانیان و علمای این شهرستان برگزار شد.
کارگروه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، نخستین نشست کارگروه علمی ـ مشورتی توسعه فرهنگ دینی در سمنان صبح امروز با حضور برخی از روحانیان این شهرستان در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان برگزار شد.

محمد بهرامی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان در خصوص این نشست اظهار داشت: برگزاری ماهانه کارگروه علمی ـ مشورتی توسعه فرهنگ دینی به منظور دستیابی به سند توسعه فرهنگ دینی شهرستان سمنان، در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

وی در تشریح اهداف برگزاری این نشست گفت: کمک به اصلاح روابط میان آحاد جامعه به ویژه در حوزه حقوق شهروندی را از جمله اهداف اصلی برگزاری این سلسله نشست ها است.

بهرامی از پیشنهاد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان مبنی بر برگزاری «همایش شاخصه‌های شهر اسلامی» در این نشست خبر داد و افزود: این همایش مبتنی بر تاکیدات مقام معظم رهبری و با هدف ترویج اخلاق شهروندی، تحکیم و ترویج شعائر اسلامی و تنظیم برنامه عملیاتی جهت تحقق شهر اسلامی در نیمه دوم شهریورماه و همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان ضمن تبیین اهداف شهرداری برای مشارکت در عرصه های گوناگون فرهنگی و اجتماعی گفت: مدیریت شهری، با عنایت به اهمیت این موضوع، خود را ملزم به ورود در عرصه های فرهنگی می‌داند.

بهرامی افزود: همکاری شهرداری در عرصه های فرهنگی فرصت مغتنمی برای گسترش فرهنگ اسلام در جامعه است.

وی گفت: کارگروه علمی ـ مشورتی توسعه فرهنگ دینی شهر سمنان که متشکل از جمعی از روحانیان صاحب نام سمنان و مدیران شهری رسالت دارد تا در راستای توسعه فرهنگ دینی شهر، برنامه های پیشنهادی خویش را در قالب سند فرهنگ دینی تدوین کند.


گفتنی است، در نخستین نشست این کارگروه، حجج اسلام احمدپناهی، امام جمعه موقت شهر سمنان، فاطمی‌نیا رییس ستاد اقامه نماز شهرستان سمنان، ذوالفقاری و مهدوی نژاد، رؤسای نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سمنان و علوم پزشکی و مهدی خراسانیان شهردار سمنان، و جمعی از روحانیون برجسته شهر سمنان حضور داشتند./938/پ202/پ

ارسال نظرات