۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۷۶۸۲۸

همکاری تبلیغی روحانیان اردبیلی در طرح پرداخت زکات

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، به همکاری مبلغان و روحانیان در زمینه جمع آوری و پرداخت زکات با ستاد احیای زکات اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیان در ایام برداشت محصول در جمع کشاورزان مناطق مختلف به تبلیغ، تبیین و ترویج اهمیت پرداخت زکات می پردازند.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام انور قاسمی، معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ظهر امروز در همایش روحانیان و مبلغان طرح زکات در اردبیل، زکات را عبادتی شرعی خواند و گفت: باید آثار و برکات این فریضه شرعی بیش از پیش برای مردم تبیین شود.
 

وی افزود: قصد قربت در پرداخت زکات نکته مهمی است که باید مورد توجه مبلغان و همین گونه زکات دهندگان قرار گیرد.
 

حجت الاسلام قاسمی به همکاری مبلغان و روحانیان در زمینه جمع آوری و پرداخت زکات با ستاد احیای زکات اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیان در ایام برداشت محصول در جمع کشاورزان مناطق مختلف به تبلیغ، تبیین و ترویج اهمیت پرداخت زکات می پردازند.
 

معاون فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی استان، پرداخت زکات را عامل برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با جلوه های فقر و تقویت کننده بنیه مالی حکومت اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: روحانیان باید با روش های صحیح در تبلیغ فرهنگ زکات در جامعه تلاش کنند.
 

وی به گسترش فرهنگ زکات از سوی مردم تاکید کرد و افزود: در بحث ترویج زکات علاوه بر روحانیان باید خود مردم نیز مشارکت کنند تا این امر الهی در جامعه ترویج پیدا کند.
 

حجت الاسلام قاسمی، سخنرانی و توصیه ائمه جمعه را یکی از بهترین راه های تبلیغی برای این فریضه الهی عنوان کرد و گفت: اگر به این فریضه الهی به درستی عمل شود هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت و بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود چرا که اسلام در تکلیف کردن زکات به دنبال این بوده که چهره فقر در جامعه اسلامی از بین برود. /937/پ202/س 

ارسال نظرات