۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۸۵۰
سازمان ملل؛

نقض حقوق اعضای مجاهدین خلق(منافقین) توسط رهبران این گروه

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سازمان ملل: متاسفانه سازمان مجاهدین خلق و هواداران آن به تمرکز خود برای خدشه دار کردن وجهه سازمان ملل ادامه می دهند.
سازمان منافقين به خلق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی گزارش داد: مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در عراق گفته است که رهبران سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، حقوق اعضای آن سازمان در عراق را رعایت نمی کنند.
آقای کوبلر که ماموریتش در عراق رو به پایان است و از ماه آینده همین سمت را در جمهوری دمکراتیک کنگو بر عهده می گیرد، در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل گفته است که گزارش هایی دریافت شده اند که در آنها اشاره شده که رهبران این سازمان، حقوق اعضای ساکن در اردوگاه حریه (آزادی) را نادیده می گیرند.
به گفته بی بی سی؛ انتقال سه هزار عضو این گروه مخالف جمهوری اسلامی ایران از قرارگاه اشرف به اردوگاه حریه در نزدیکی بغداد تابستان پارسال به پایان رسید. اما آقای کوبلر می گوید که هنوز حدود 100 نفر دیگر در قرارگاه اشرف به سر می برند که برای انتقالشان به حریه مقاومت می کنند. او شرایط در اردوگاه اشرف را تنش آلود توصیف کرد.
آقای کوبلر گفته است که بعضی از ساکنان این اردوگاه گزارش داده اند که از سوی رهبران سازمان سختگیری هایی مبنی بر دسترسی به درمان پزشکی، ارتباط با خانواده هایشان و روند جابجایی و پناهندگی شان به کشوری دیگر اعمال می شود.

مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل نیز گفت: متاسفانه سازمان مجاهدین خلق و هواداران آن به تمرکز خود برای خدشه دار کردن وجهه سازمان ملل و تلاش های آن برای رسیدن به راه حلی صلح آمیز و بشردوستانه در اردوگاه اشرف ادامه می دهند و به شدت به فرستاده ویژه سازمان ملل حمله شخصی می کنند.
گفتنی است اردوگاه اشرف در دهه 1360 و در اوج جنگ عراق و ایران، با حمایت صدام حسین، رئیس‌جمهور سابق عراق برپا شد و گروهی از اعضای این گروهک منافق و رهبران آن که به عراق پناهنده شده بودند، در آن ساکن شدند. پس از حمله نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا به عراق و سقوط حکومت صدام حسین در سال 2003 میلادی، ساکنان این اردوگاه به عنوان خارجیان مسلح غیرمتخاصم تحت حفاظت نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و بعدا خلع سلاح شدند./1421/9161/خ

ارسال نظرات