۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۷۶۸۹۹

دیدار جمعی از طلاب غیرایرانی با آیت الله شبستری

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، جمعی از طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه با آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.
آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز امروز در دیدار 40 نفر از طلاب جامعه المصطفی العالمیه قم با تأکید بر این‌که ایران اسلامی فرصتی برای حقیقت‌طلبان و دین‌پژوهان عالم است، اظهار داشت: امروزه حوزه علمیه قم تنها متعلق به ایران نیست، بلکه با نقشی فراملی، متعلق به همه جهان است.


وی با اشاره به این‌که یکی از مهمترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی توسعه حوزه های علمیه در سراسر کشور و فرصتی برای شکوفایی حوزه علمیه قم بوده است، خاطرنشان کرد: هزاران طلبه از سراسر کشورهای اسلامی و غیراسلامی در حوزه علمیه قم تحصیل می کنند که جای بسی شکر به درگاه ایزد منان دارد.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حوزه علمیه آذربایجان و تبریز نیز در گذشته ای نه چندان دور پذیرای طلابی از کشورهای همجوار به ویژه آسیای میانه و قفقاز بوده است؛ گفت: حوزه های علمیه آذربایجان همواره منشاء خیر و برکت در جهان اسلام و مهد پرورش علمای بزرگی چون علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری بوده است.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح رسالت طلاب در زمینه تحصیل امور دینی و تهذیب نفس پرداخت و اظهار داشت: مولای متقیان حضرت علی(ع) می فرماید؛ فرصت ها چون ابری هستند که درگذرند پس آن را غنیمت شمارید، فرصت هایی که از دست برود دیگر باز نخواهد گشت.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه طلاب به اخلاق، مجاهدت در تحصیل علم و زی‌طلبگی گفت: شایسته طلبه ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند نیست که هیچ برنامه روشن و هدفمندی برای استفاده از فرصت های زندگی و دوران تحصیل خود نداشته باشد.


امام جمعه تبریز در پانیان حوزه های علمیه را منشاء هدایت و سعادت امت اسلامی دانست و گفت: امروز نفوذ روحانیت شیعه در جوامعه اسلامی و غیراسلامی بر کسی پوشیده نیست، از این رو دشمنان با فرقه‌سازی و شبهه‌پراکنی به دنبال خدشه‌ در اعتقادات اصیل دینی هستند.


بنابر این گزارش، 40 طلبه غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه قم با 18 ملیت در قالب اردوی آموزشی، سیاحتی و فرهنگی به شهر تبریز سفر کرده و در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز مستقر شده اند.


گفتنی است، در پایان این دیدار هر یک از طلاب جامعه المصطفی العالمیه به معرفی خود ارایه گزارشی وضعیت تحصیلی در این مرکز علوم دینی و اوضاع مسلمانان و شیعیان در کشور خود پرداختند./935/پ201/س

ارسال نظرات