۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۷۶۹۱۱

چند خبر کوتاه از جنوب شرق کشور

خبر گزاری رسا ـ برگزاری دو هسته فرهنگی جوان در جیرفت، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی مصری در امامزاده محمد بردسیر و کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی در شهرستان مهریز برخی از مهم ترین اخبار کوتاه جنوب شرق کشور هستند.
خبرکوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه استان کرمان در جلسه شورای فرهنگی عمومی کرمان گفت: نماز، روزه و سایر عبادات سبب می‏شود که انسان به کمال است.
 
وی در ادامه افزود: فلسفه قبولی همه عبادات دوری از گناه است و ماه مبارک رمضان ماه خودسازی، برطرف کردن مشکلات اخلاقی و فرصت خوبی برای آراسته شدن به فضایل معنوی و اخلاقی است.
 
آیت الله جعفری تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند کسی که ماه رمضان را درک کند، روزه بگیرد، شب ها به عبادت خداوند مشغول باشد و تمام اعضا و جوارحش را از گناه بازدارد؛ زیرا با پایان رسیدن ماه مبارک رمضان گناهان وی نیز به پایان می‏رسد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از ماه رمضان بهره کافی ببریم باید به نکاتی که ائمه اطهار گفته‏اند توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دین‏دار واقعی در برابر حکم خداوند تسلیم است، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و سایر ماه ها باید تسلیم دستورات خداوند متعال بود تا به کمال برسیم.

امام جمعه کرمان با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: دیگری را ببخش تا انسان ها مطیع تو شوند، عالم شو تا مقدم باشی، احترام کن تا مورد احترام قرار گیری و از نفاق و خسیس بودن پرهیز کن.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر کسی ثروتی دارد از آن بخشش کند زیرا خسیس بودن از زشت ترین صفات اخلاقی است.
 
دو هسته فرهنگی جوان در جیرفت برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، خداداد امینی روش دبیر اجرایی هسته های فرهنگی جوان گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی جیرفت دو هسته فرهنگی جوان خواهر و برادر در محل مسجد حضرت رفیه (س) با مدیریت حجت الاسلام محمد تقی سعیدی راه اندازی و در حال فعالیت است.

وی اظهار داشت: در این هسته های فرهنگی که بیست نفر خواهر و سی نفر برادر حضور دارند کلاس هایی شامل مباحث مهدویت، مسائل اخلاقی و کلاس های جنبی شامل اردویی و ورزشی در طول هفته روزهای شنبه و سه شنبه در حال برگزاری است.

وی افزود: در این کلاس‏ها مسابقات فرهنگی برگزار می‏شود و در طول برگزاری کلاس‏ها به افراد برتر این طرح جوایز نفیس و ارزنده اهدا خواهد شد و این طرح از اول تیرماه آغاز شده و تا آخر شهریور ماه ادامه دارد.

محفل انس با قرآن در امامزاده محمد بردسیر با حضور قاری بین المللی مصری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان ، حجت الاسلام اکبر سلطانی رییس سازمان تبلیغات بردسیر از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی مصری، محمود صدیق منشاوی در محل استان مقدس امام زاده سید محمد (ع) این شهرستان خبر داد.

وی در ادامه افزود: قرآن کتاب علمی محض نیست، بلکه انسان ساز و الفاظی که در آن نیز الهی است، قرآن کتابی است که برای نجات انسان‏ها از نادانی‏ها و هدایت کننده به سوی علم است.

وی با بیان این که همه باید همت کنند تا جامعه ای قرآنی داشته باشیم، تصریح کرد: دل هایمان را با قرآن انسان ساز صفا ببخشیم و با شنیدن صوت زیبای تلاوت آن احساس آرامش کنیم.

وی در پایان گفت: در این محفل نورانی قاری برجسته مصری و قاریان بر‌تر شهرستان، نوای دلنشین آیات الهی را در فضای معنوی امامزاده محمد تلاوت کرده و با روح بخش آیاتی چند از کلام الله مجید به این محفل معنویتی خاصی پیدا خواهد کرد.

کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی در شهرستان مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، محمد رضا مصدق کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز از آغاز کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی با تشکیل نه بوستان معرفت سه هسته فرهنگی جوان دراین شهرستان خبر داد.

وی در ادامه افزود: نوآوری برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها، رشد آموزه های دینی و تکامل عقاید و باورهای مذهبی آینده سازان میهن اسلامی از ویژگی‏های این طرح است.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مهریز تصریح کرد: آموزش احکام و معارف اسلامی به زبانی کودکانه در قالب شعر، داستان، سرود به همراه برنامه‏های اردویی، تفریحی و زیارتی را ازبرنامه های شرکت کنندگان 9 تا 14 ساله بوستان معرفت دانست.

وی با اشاره به این که هسته های فرهنگی مخصوص جوانان 15 تا 25 سال است،گفت: تقویت روحیه پرسشگری، همکاری و هم فکری، نگارش، قدرت بیان و پاسخگویی به شبهات دینی را از اهداف این طرح دانست.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مهریز در پایان گفت: مربیان این کلاس‏ها مبلغان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و روحانیان مستقر و طرح هجرت در دوره های آموزشی این طرح شرکت کرده اند هستند.

گفتنی است، این طرح تا پایان مرداد سال جاری ادامه دارد./9705/د101/غ
ارسال نظرات