۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۷۶۹۸۲

ثبت 12 وقف جدید در کردستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت 12 مورد وقف جدید در این استان خبر داد و گفت: این تعداد وقف در سال‌ جدید صورت گرفته است.
وقف

سلمان روحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب اظهار داشت: امسال تقریبا نیمی از وقف‌های استان مربوط به فعالیت‌های فرهنگی، کمک به نیازمندان و ساخت تکایا بوده و بیشترین نیات واقفین استان مربوط به مساجد بوده است.


وی همچنین از ثبت دو وقف مشارکتی در استان خبر داد و گفت: این دو وقف در شهرستان‌های سنندج و روستای زرین‌آباد شهرستان قروه به ثبت رسیده‌اند.


روحی خاطرنشان کرد: مردم با همکاری و تعامل با یکدیگر و به صورت مشارکتی می‌توانند اقدام به وقف قسمتی از اموال خود کنند و به این گونه احسان ماندگار و جاری برای خود رقم بزنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان امسال شخصی به نام محمدعلی زندی از واقفین خیراندیش شهرستان سنندج یک باب ساختمان مسکونی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال را در سنندج وقف نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد کرد که این مهم برای نخستین بار در این شهرستان صورت گرفته است.


روحی یادآور شد: این واقف خیراندیش کردستانی علاوه بر وقف مذکور 9 قطعه زمین زراعی را نیز به ارزش ریالی یک میلیارد وقف مسجد روستای باغچه مریم کرد.


وی در پایان گفت: امسال نخستین وقف مهدویت در کردستان از سوی واقفی به نام شکرالله پارسا که زمین مزروعی خود را با مساحت 2 هکتار در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و ظهور وقف کرد، به ثبت رسید./967
/ت303/ب

ارسال نظرات