۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۷۷۰۱۵
نماینده طلاب زرند در قم:

احترام به والدین سبب برکت زندگی می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب شهرستان زرند با بیان این‌که پدر و مادر دو ملک روی زمین هستند، تصریح کرد: رعایت نکردن حقوق پدر و مادر برکت را از زندگی می‌برد.
والدين ،‌ پدر و مادر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زرند، حجت‌الاسلام جعفری، نماینده طلاب شهرستان زرند در قم، عصر امروز در سخنرانی خود در مسجد جامع زرند گفت: نزدیک‌ترین افراد به انسان پدر و مادر وی هستند؛ از این رو باید قدر آن ها را دانست.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: انسان باید خود به پدر و مادرش کمک کند نه اینکه به کسی بگوید تا آن فرد کمکشان کند.

نماینده طلاب شهرستان زرند با بیان این‌که پدر و مادر دو ملک روی زمین هستند، تصریح کرد: رعایت نکردن حقوق پدر و مادر برکت را از زندگی می‌برد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به حدیثی از امام معصوم(ع) اظهار داشت: اگر کسی به والدین خود نگاه تندی کند حتی اگر والدین وی به او ظلم کرده باشند، نماز او  مورد قبول واقع نمی‌شود.

وی با بیان این‎که اگر پدر و مادر انسان زنده نباشد هم باید به آنها توجه داشت، به حدیثی از امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: پدر و مادر اشخاصی هستند که هر چند در زمان حیات از فرزند خود راضی هستند اما ممکن است پس از مرگ از او ناراضی شوند.

نماینده طلاب شهرستان زرند در قم با اشاره به سخنی از آیت‌الله جوادی آملی در بیان چرایی ساخته شدن خانه سالمندان تصریح کرد: از آنجایی که مهد کودک ساختیم و تربیت فرزندانمان را به آنها واگذار کردیم، برای ما خانه سالمندان ساخته شد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن و شأن و جایگاه پدر و مادر گفت: برای پدر و مادر حتی لفظ اف را نیز نباید به کار برد.

حجت‌الاسلام جعفری در پایان گفت: اگر اعتقاد به احترام پدر و مادر داریم، پس چرا اینطور عمل کرده و به آنان بی احترامی می‌کنیم و اگر اعتقادی به آن نداریم پس چرا می‌گوییم مسلمانیم؟/997/پ203/غ

ارسال نظرات