۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۷۷۰۳۱
استاد حوزه و دانشگاه:

انتخاب مدیران بر اساس صلاحیت و شایستگی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که افراد غیر متخصص نباید وارد امور شوند که امری خطرناک است، بیان داشت: خداوند منان در قرآن کریم می فرماید برای انتخاب مدیران علم و دانش ملاک است که نباید براساس علاقه و دوستی مدیریت تقسیم شود.
پرچم جمهوري اسلامي ايران، ايران اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، استاد حوزه و دانشگاه بعد از ظهر امروز در سلسله جلسات راهکارهای تحقق توسعه اقتصادی که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که ثروت جامعه نباید در اختیار گروه خاصی باشد تا عده ای برخوردار و عده ای فقیر شوند، گفت: ضعف مدیریتی نباید وجود داشته باشد تا مسائل اقتصادی به نحو ارزنده ای اداره شود.

 

وی با اشاره به این که افراد غیر متخصص نباید وارد امور شوند که امری خطرناک است، بیان داشت: خداوند منان در قرآن کریم می فرماید برای انتخاب مدیران علم و دانش ملاک است که نباید براساس علاقه و دوستی مدیریت تقسیم شود.

 

حجت الاسلام یعقوبیان ادامه داد: انتخاب مدیران باید بر اساس صلاحیت و شایستگی باشد تا امور به نحو درست و صحیحی پیش رود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر مالیات را درست مدیریت کنیم جامعه به نحو صحیحی اداره می شود، خاطرنشان کرد: اول عمران و آبادانی باید باشد تا ثروت مردم افزوده شده و آن گاه باید از مردم مالیات گرفت.

 

وی با تاکید بر این که اگر زمامداران جامعه به فکر خود باشند طبیعی است که جامعه رو به سعادت نرفته و فساد خواهد شد، گفت: امام علی(ع) می فرماید مدیرانی که سوء ظن به بقا داشته و اعتقادی به معاد ندارند به دنبال فساد مالی می روند.

 

حجت الاسلام یعقوبیان ادامه داد: پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همان پرچمی است که از دست حضرت ابوالفضل العباس(ع) بر زمین افتاد و خیال نکنید که این پرچم نشانگر خون تنها چند صد هزار ایرانی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مدیری که سمتی گرفته است باید بداند که برای وجب به وجب خاک این کشور خون ریخته شده است تا این پرچم به اهتزاز درآید، بیان داشت: تلاش جامعه و حکومت اسلامی باید بر این باشد که فقر را در جامعه ریشه کن کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبیان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه مدد الهی به کشوری مقتدر در دنیا تبدیل شده است، تصریح کرد: ایران اسلامی در حال حاضر الگویی بارز برای ملت های دنیا محسوب می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انقلاب اسلامی با حاکم کردن ارزش های ناب اسلامی در دنیا عزت و عظمت دارد، افزود: پبشرفت های امروز کشورمان در سایه نهادینه شدن ارزش های اسلامی حاصل شده است که باید تداوم یابد./950/پ202/ب

ارسال نظرات