۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۷۷۰۳۳
آیت الله مهدوی:

دلبستگی به زینت‌های دنیا از معراج مؤمن جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: انسان باید هم به حرام و هم به حلال و هم زینت‌های دنیا زهد داشته باشد و نباید اگر هم کار حرام کرد خود را توجیه کند.
آيت الله سيد ‌ابوالحسن مهدوي امام جمعه موقت اصفهان و عضو خبرگان رهبري

 به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در اصفهان، در ادامه سخنرانی خود که با موضوع زهد در مدرسه علمیه ملا عبدالله بازار میدان امام اصفهان برگزار شد، با بیان روایتی از امام صادق(ع) ابراز داشت: زهد نسبت به حرام این است که از محرمات دوری کنیم واگر گناهی کردیم خود را توجیه نکنیم وواقعیت را بپذیریم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در مورد کسانی که در دل محبت اهل بیت(ع) را قرار داده اند، گفت: کسی که محبت خدا واهل بیت(ع) را در دل دارد، گناه نمی کند، مگر می شود محبت خدا را داشته باشیم و گناه کنیم و تازه گناه خود را توجیه کنیم.

 امام جمعه موقت اصفهان در تبیین زهد نسبت به حرام گفت: ما باید در مراحل زندگی خود، زهد نسبت به حلال داشته باشیم، مثلاً در حلال خدا اسراف نکنیم و مواظب باشیم که درست مصرف کنیم و بجا مصرف کنیم، درست است یک چیز مال ما است ولی باید بدانیم که اسراف نکنیم.

آیت الله مهدوی با بیان این که در زینت دنیا هم باید زهد داشت و انسان زاهد از زینت‌ها هم فاصله می گیرد، ابراز داشت: این حرف به این معنای نیست که اگر در خانه شما زینتی هست آن را زائل کنید، بلکه منظور این است که به زینت دل نبندیم و بتوانیم به خاطر خدا از آن بگذریم.

وی در ادامه با افزودن این نکته که زینت مانع عروج به سوی پروردگار است، افزود: زینت فکر انسان را مشغول می‌کند و باعث می شود که درست به خدا فکر نکنیم.

این استاد اخلاق در ادامه ابراز داشت: حتی گاهی همین زینت انسان را به گناه می کشاند، ولی انسان  وقتی می خواهد در محضر خداوند بایستد، باید با بهترین لباس برود، اما مواظب باشد که دل به این لباس نبندد.

 آیت الله مهدوی در پایان گفت: اگر کسی بخواهد زاهد باشد، باید اول آرزوهایش را کوتاه کند، از نعمت های پروردگار تشکر کند و از همه مهم تر از حرام دوری کند، چون اگر از حرام دوری نکند باعث می شود که غافل از تشکر کردن بشود./939/پ202/س

ارسال نظرات