۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۷۷۰۴۳

نقشه راه انگلیس برای حمله به سوریه

خبرگزاری رسا ـ برخی از نمایندگان مجلس انگلیس از این که این کشور دست به دخالت نظامی در سوریه بزند، ابراز نگرانی کرده‌اند.
ژنرال ريچاردز

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: ژنرال دیوید ریچاردز، رئیس نیروهای مسلح انگلیس که امروز بازنشسته می‌شود، در مصاحبه‌ای هشدار داد برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه می‌تواند به عواقب خطیری مانند جنگ منجر شود.
آقای ریچاردز گفته است که برای تاثیر گذاشتن بر محاسبات دولت سوریه، چنین کاری کافی نخواهد بود. رئیس نیروهای مسلح انگلیس افزوده که برای چنین تاثیری، باید همان گونه که در لیبی انجام شد، به اهدافی از جمله دفاع هوایی آنها حمله کرد و آنها را از بین برد.
گفتنی است ژنرال ریچاردز پس از دهه ها فعالیت، امروز بازنشسته می‌شود. او پیش از این فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را هم به عهده داشت.
بی بی سی در ادامه به نقل از ژنرال ریچاردز گفت: به دلیل ماهیت برخی از گروه های مخالف بشاراسد و نبود اتفاق نظر بین‌المللی، در پیش گرفتن راه حل نظامی کار دشواری است. در صورتی که حکومت بشار اسد سقوط کند، نیروهای انگلیس برای جلوگیری از افتادن سلاح های شیمیایی سوریه به دست القاعده و گروه‌های تروریستی، باید وارد عمل شوند.
دولت انگلیس در ماه مارس اعلام کرد که خودروهای زرهی و جلیقه های ضد گلوله در اختیار مخالفان مسلح سوریه قرار خواهد داد. انگلیس همچنین سایر تجهیزات را در اختیار مخالفان قرار داده و به آنها آموزش نیز خواهد داد.
بی بی سی فارسی در انتها گفت: برخی از نمایندگان مجلس انگلیس از این که این کشور دست به دخالت نظامی در سوریه بزند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در میان کشورهای غربی نیز این نگرانی وجود دارد که سلاح‌های ارسالی به دست گروه‌های جهادی و اسلا‌م‌گرای افراطی بیفتد.
در خشونت‌های سوریه تاکنون بیش از صدهزار نفر کشته شده‌اند. میلیون‌ها نفر از مردم سوریه نیز آواره شده و به کشورهای همسایه گریخته‌اند./1421/9161/خ

ارسال نظرات