۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۷۷۰۴۹

تمدید قرار داد هند با بیمه های ایرانی

خبرگزاری رسا ـ هند قرار داد شرکت های بیمه ایرانی با کشتی های باری و نفتکشی که در آن کشور پهلو می گیرندرا تمدید کرد.
کشتي نفتي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری گفت: هند قرارداد های دو شرکت بیمه ایرانی را به مدت 3 ماه دیگر جهت بیمه کشتی های باری و نفتکش ایران در آن کشور پهلو می گیرند تمدید کرد.
گفتنی است پیش از هند دو شرکت بیمه‌گر ایرانی را به عنوان شرکت های بیمه محموله‌های نفتی صادراتی به این کشور تایید کرده بود و با آنها قرار داد بسته بود.
این دو شرکت شامل کلوب حفاظت و غرامت کیش و شرکت بیمه معلم هستند که پیشتر مورد تایید اداره کل کشتیرانی هند قرار گرفته بودند.
بر اساس مقررات جدید اجرایی در کشور هند، داشتن یک بیمه نامه از سوی یک شرکت معتبر ثالث برای تمام کشتی های خارجی که وارد بنادر این کشور می‌شوند الزامی است. در کشتیرانی مسائلی نظیر آلودگی نفتی، تخریب کشتی یا خسارت به اموال بندر عمدتا به شرکت‌های حفاظت و غرامت ارجاع می‌شوند.
هند که به عنوان دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین به حساب می آید، در تلاش برای دور زدن تحریم ها علیه ایران دو استراتژی را در پیش گرفته است. این کشور در وهله اول به پالایشگاه های دولتی اجازه داد با کمک نفتکش‌ها و شرکتهای بیمه ایرانی نفت وارد کنند و همچنین از شرکت بیمه هند متحد خواست نفتکشهای حامل نفت ایران به مقصد این کشور را بیمه کند./1415/9161/خ

ارسال نظرات