۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۷۷۰۹۲
به همت مجمع مطالبه مردمی مشهد؛

نشست گفتمان شهر اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست گفتمان شهر اسلامی با حضور حجت الاسلام بحرینی، نماینده مشهد در مجلس و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد.
شهر اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجید عسگری، دبیر مجمع مطالبه مردمی مشهد، صبح امروز در همایش گفتمان شهر اسلامی(نشست اعضای این مجمع با منتخبان شورای شهر)، گفت: مجمع مطالبه از جمله تشکل هایی است با هدف تبدیل آرمان های انقلاب به مطالبات مردم و همچنین پیگیری مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب از مسؤولان در حوزه شهری و کشوری شروع به فعالیت کرد.

 

عسگری هدف این نهاد در عرصه سیاسی را، بالا بردن فرهنگ سیاسی و رشد و آگاهی مردم دانست و افزود: با توجه به این رویکرد فعالیت هایی چون، برگزاری جلسات و تولید نشریات مختلف از سوی مجمع مطالبه مردمی انجام گرفته است. در عرصه مسائل شهری نیز  این نهاد سعی کرده تا در حوزه دینی، فرهنگی و سیاسی ارتباط بین مردم و مسؤولان برقرار کند.

 

دبیر مجمع مطالبه مردمی مشهد اظهار کرد: در انتخابات اخیر شورای شهر، با توجه به دغدغه مجمع نسبت به شهر مشهد، از سال گذشته فعالیت های خود را آغاز کردیم. در پاتوق های مرتبط با شورا، از کارشناسان شهری، دینی و اعضای سابق شورای شهر دعوت به عمل آمد و نظریات این کارشناسان در سایت منتشر شد. 

 

وی با اشاره به این که رویکرد مجمع مطالبه مردمی در بحث انتخابات، فراهم کردن فضای حضور برای همه کسانی که توانمندی دارند، افزود: از یک سوم اعضای مجمع برای کاندیداتوری شورای شهر دعوت به عمل آمد.

 

عسگری گفت: مجمع مطالبه مردمی درصدد است تا تعاملی بین مردم و کارشناسان و اعضای شورای شهر برقرار شود تا مردم و کارشناسان از فعالیت های شورا در جریان باشند و اعضای شورای شهر نیازهای خود را مطرح با نگاه فرهنگی، مشکلات مشهد را به عنوان پایتخت معنوی ایران را حل کنند.

 

مجلس مسائل مشهد را با نگاه ملی پیگیری کند

جلال فیاضی، کاندیدای دوره چهارم شورای شهر مشهد نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از این که به شهر قم به عنوان شهر زیارتی بودجه تعلق می گیرد اما به شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران بودجه ای اختصاص داده نمی شود، گفت: فرهیختگان و فعالان شهر مشهد باید این مسأله را از طریق مجلس پیگیری کنند.

 

وی ادامه داد: مجلس باید حوزه اختیارات شوراها را توسعه دهد، اکنون فرماندار به مصوبات شوراها اهمیت نمی دهد، نمایندگان مجلس باید مسائل مشهد را در سطح ملی پیگیر باشند و بدون کمک و تعامل با دولت مشکلات مشهد حل نمی شود./930/پ202/ب 

ارسال نظرات