۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۷۷۱۰۶
امام جمعه زنجان:

ماه رمضان بهترین فرصت برای کسب تقوای الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با بیان این که امام عصر (عج) آخرین بازمانده خداوند بر روی زمین است، گفت: چکیده خوبی های انبیاء و ائمه (ع) در امام عصر (عج) جمع شده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان در مصلی خاتم الانبیاء با اشاره به فرصت ماه رمضان و کسب تقوا در این ماه گفت: هر عمل نیک و شایسته ای که شما در نظر دارید، مطمئن باشید که تقوا از همه آنها بالاتر است؛ و لذا ماه مبارک رمضان بهترین و برترین فرصت برای کسب تقوا الهی است.


وی با بیان راه های رسیدن به تقوا از دیدگاه معصومین (ع) تصریح کرد: پیامبر (ص) هم بارها تصریح کرده اند که بهترین کار در این ماه، پرهیز از کار حرام است؛ و لذا وقتی به این درجه رسید که از حرام خودداری کند، به تقوا رسیده است که رأس امور است.


امام جمعه زنجان در ادامه با آخرین ذخیره الهی خواندن امام عصر (عج) از منظر قرآن، افزود: قرآن امام عصر (عج) را بقیه الله معرفی می کند، یعنی ذخیره الهی بر روی زمین؛ و در ادامه تا این حد در مورد فضیلت های حضرت گفته اند که چکیده خوبی های همه انبیاء و ائمه (ع) در حضرت مهدی (ع) جمع شده است.


وی افزود: یعنی همه پیامبران برنامه هایی داشتند که به علت سنگ اندازی دشمنان و مخالفان نتوانستند برنامه هایشان را به اتمام برسانند؛ و لذا همگی نوید می دادند که فردی از خاندان آل محمد (ع) خواهد آمد که کار نیمه تمام همه آنان را تکمیل خواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به رحلت ام المومنین حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر (ص) دو حامی بزرگ داشت که مانند کوه پشت سر او ایستاده بودند و از وی حمایت می کردند، یکی ابوطالب بود و دیگری همسرش خدیجه (س)؛ که حضرت سال رحلت آن دو بزرگوار را سال اندوه و غم نامید.


وی در پایان با اشاره به موضوع مهم ازدواج و اثرات آن بر روی اجتماع و جامعه تاکید کرد: یکی از هسته های اصلی تشکیل دهنده جامعه سالم، خانواده های سالم است که به لحاظ ارگانیزم جسمی برخی وظایف بر عهده زن و همچنین برخی بر عهده مرد نهاده شده است؛ پس هیچ گاه مرد یا زن بودن دلیل برتری نیست، بلکه هر که با تقواتر است نزد خدا با ارزش تر است. /949 /پ202/ب

ارسال نظرات