۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۷۷۱۰۷
امام جمعه خرم آباد:

آمریکا به دنبال محو کردن بیداری اسلامی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد تحولات اخیر مصر را دسیسه موزیانه آمریکا خواند و گفت: آمریکایی ها می خواهند در قالب دسیسه های مختلف بیداری اسلامی مسلمانان منطقه را محو کنند.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خرم آباد، گفت: دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در تحولات اخیر کشور مصر نقشی موزیانه دارند.

امام جمعه خرم آباد افزود: آمریکا تلاش می کند در قالب دسیسه های گوناگون بیداری اسلامی مردم مصر را نابود و محو کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که تحولات اخیر کشور مصر به همگان نشان داد که آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست، ادامه داد: مستکبران در رأس آنها آمریکا در قالب این دسیسه های به جهانیان ثابت کردند که تنها به نفع منافع خود حرکت می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی لرستان خاطرنشان کرد: امروز دست دخالت آمریکا در حوادث گوناگون کشورهای سوریه، مصر، لیبی و سایر مناطق آشکارا دیده می شود.

استاد عالی حوزه علمیه لرستان ادامه داد: با وجود دسیسه های دشمنان و اقدامات موزیانه آمریکا، مردم مصر گرایش ضد آمریکایی داشته و به آمریکا هرگز اعتماد نمی کنند.

وی در ادامه تلاش شبانه روزی دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در دولت های نهم و دهم را از مهمترین امتیاز های دولت خواند و گفت: امروز باید از زحمات آنها تجلیل شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رهبر انقلاب در این دیدار با تقدیر از دولتمردان، تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم را از مهم ترین امتیازهای دولت های نهم و دهم خواند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با بیان اینکه وجود نقاط ضعف و قوت در همه فعالیت ها طبیعی است، اظهار داشت: انصاف این است که در بررسی عملکردها بتوان نقاط قوت و ضعف را در کنار هم گذاشت.

خطیب جمعه خرم آباد تصریح کرد: دولتمردان در دولت نهم و دهم شعارهای انقلاب را  سرلوحه کار خود قرار دادند و به آن افتخار می کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی لرستان در ادامه با سفارش مؤمنان به تقوای الهی گفت: تقوا سبقت گرفتن به کارهای خیر و نیک است.

استاد عالی حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه خیر و نیکی است، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، اطعام ایتام، صله رحم، برپایی نماز اول وقت، شرکت در نماز جماعت و جمعه، از بهترین خیرات در ماه مبارک رمضان است.

وی ماه مبارک رمضان را ماه شب زنده داری خواند و افزود: این ماه، ماه عبادت، دعا، نیایش و نزدیکی به خداوند است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه چند دسته در روز قیامت گریان نیستند، گفت: کسانی که زبان خود را حفظ کنند و چشم های خود را از حرام و نامحرم بپوشانند از این گروه هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: کسانی که برای رضای خدا و عظمت خداوند گریه می کنند و در نیمه شب چشم دیدگانشان گریان است، دسته دیگری هستند که در روز قیامت چشم هایشان گریان نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه گریه از خوف خدا، دلها را نورانی می کند، اظهار داشت: مؤمنان تلاش کنند در طول ماه مبارک رمضان مناجات کنند و با خدای خود راز و نیاز کنند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: آن حضرت مقام بسیار والایی در دین اسلام و نزد مسلمانان دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی لرستان با برشمردن پنج ویژگی حضرت خدیجه(س)، افزود: او نخستین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد و  ثروت و دارایی خود را در اختیار پیامبر گذاشت.

استاد عالی حوزه علمیه لرستان با بیان این که حضرت خدیجه(س) 24 سال از عمر خود را دوشادوش پیامبر حرکت کرد و پیامبر از او به عنوان حامی خود و رکن زندگی خود یاد کرد، ادامه داد: از این بانوی نمونه اسلام 12 امام از نسل او و فاطمه زهرا(س) هستند.

خطیب جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به ولادت امام حسن(ع) در پانزدهم ماه مبارک رمضان و نامگذاری یک هفته به این مناسبت به اکرام ایتام گفت: توجه به ایتام در این هفته و در طول ماه مبارک رمضان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با برشمردن برخی ویژگی های امام حسن(ع) بیان داشت: کریم بودن از ویژگی های برجسته آن امام بود به گونه ای که سه بار در طول عمر خود نیمی از اموالش را میان فقرا و نیازمندان تقسیم کرد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ انفاق در جامعه اظهار داشت: مؤمنان باید بخشی از اموال خود را که دوستش دارند انفاق کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که در زندگی هرکدام از ائمه معصومین(ع) نکات برجسته ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: اشاعه سیره و منش ائمه معصومین در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اضافه کرد: مؤمنان باید زندگی معصومین(ع) را الگوی خود قرار دهند و از زندگی آنها درس بگیرند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با تأکید بر ضرورت گرمیداشت ایتام در جامعه خاطرنشان کرد: طرح اکرام ایتام نهاد کمیته امداد و طرح حمایت از معلولان و محرومان جامعه طرح های مطلوبی برای حمایت از این قشر جامعه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به خدمات نهاد عتبات عالیات افزود: هم اکنون ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف در دستور کار عتبات عالیات قرار دارد که مؤمنان می توانند با کمک های خود در راستای پیشبرد اهداف این نهاد کمک کنند./9451/پ201/ب

ارسال نظرات