۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۷۷۱۱۵
امام جمعه موقت ارومیه:

حضرت خدیجه الگویی برای ترویج اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه با بیان این که حضرت خدیجه (س) خالصانه و از صمیم قلب ثروت و اموال خود را در اختیار مروجان اسلام قرار داد،گفت: ایشان به عنوان یک بانو نه‌تنها الگوی زنان بلکه اسوه‌ای نیکو و شایسته برای مردان نیز قلمداد می‌شود.
حجت الاسلام کاظم سلامتي،امام جمعه موقت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام کاظم سلامتی، امام جمعه موقت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تسلیت سالروز وفات همسر گرامی نبی اکرم (ص) بیان داشت: وی علاوه بر اینکه خالصانه و از صمیم قلب ثروت و اموال خود را در اختیار مروجان اسلام قرار داد، بلکه خود نیز به راه های گوناگون در ترویج این دین آسمانی تلاش کرد.

 

حجت الاسلام سلامتی جوانان را به تامل پیرامون شخصیت، زندگی و فعالیت‌های حضرت خدیجه فراخواند و گفت: ایشان به عنوان یک بانو نه‌تنها الگوی زنان بلکه اسوه‌ای نیکو و شایسته برای مردان نیز قلمداد می‌شود که نباید از تدبر و تامل در مورد فعالیت‌ها، خدمت‌ها و منزلت ایشان غافل شد.

 

وی در ادامه با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این ماه مبارک انسان‌ها به معنای واقعی کلمه میهمان خداوند متعال هستند، چرا که خداوند به صراحت فرموده که روزه مال من است و خودم پاداش آن را می‌دهم.

 

خطیب موقت ارومیه با بیان این که در ارتباط با اهمیت این ماه در مقایسه با سایر ماه‌های سال احادیث قدسی بسیار زیادی وجود دارد، افزود: باید این احادیث را برای خود و دیگران با هدف تشویق به روزه‌داری یادآوری کنیم، امید که در این ماه برای رشد معنوی و الهی انسان‌ها گام‌های بلندی برداشته شود.

 

حجت الاسلام سلامتی اظهار داشت: روزه‌داری علاوه بر برکت‌های معنوی، آثار مثبتی نیز بر جسم و جامعه بر جای می‌گذارد.

 

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: هر چقدر بیشتر، عمیق‌تر و گسترده‌تر در ارتباط با روزه‌داری مطالعه می‌شود، ابعاد دیگری از آن را کشف کرده و بر تاثیر مثبت آن واقف می‌شویم.

 

وی بیان داشت: باید در راستای بهره‌برداری معنوی از این ماه همه مردم تلاش کرده و برای رشد سجایای اخلاقی و دور کردن گناهان از خود همت مضاعفی را آغاز کنند.

 

گفتنی است، نماز جمعه این هفته شهر ارومیه با حضور پر شور نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات