۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۷۷۱۴۵
کارشناس مسائل دینی:

نگاه اسلام نگاه آخرت گرایی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: نگاه اسلام آخرت‏گرایی است، چون هم منافع آخرت و هم منافع دنیایی ما را تأمین می کند.
حجت الاسلام حيدري کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در دهمین برنامه ضیافت شبکه استانی سیمای مرکز کرمان در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی گفت: نگرش ما به زندگی دنیاگرا یا آخرت‏گرا است یکی از مسائل بسیار اساسی که تهاجم شیطان برای غفلت از آخرت است.

 

وی در ادامه افزود:بیش از هزار و 200 آیه داریم که دلالت به آخرت می‏کند و اشاره دارد به این که شما برای ابدیت هستید و برای این دنیای محدود خلق نشده‏اید.

 

وی با بیان این که ما باید این دنیا را خرج ابدیت خود کنیم، اظهار داشت: یک پنجم قرآن اشاره می‏کند بر غفلتی که شیطان در موضوع آخرت برای انسان ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به این که شیطان دنیا را در نظر انسان پایدار و ابدی قرار می‏دهد، ابراز داشت: شیطان باعث دل بستگی انسان به دنیا می‏شود در صورتی که دنیا محل عبور است و همیشگی نخواهد بود.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی تصریح کرد: ما باید بدانیم که نگرش اساسی ما در حقیقت آخرت گرا است یا دنیاگرا چون بسیاری از مسائل و مشکلات دنیا بستگی دارد به پایمالی حق الناس یا حق الله و نگرش انسان سبب این اعمال می‏شود.

 

وی با بیان این که شیطان آمده است تا نگرش آخرت‏گرایی ما را بگیرد، اظهار داشت: چون اصل آخرت‏نگری به خاطر آن است که بدانیم که آخرتی نیز وجود دارد و به حساب‏های انسان رسیدگی می‎‏شود.

 

وی در ادامه افزود: نگاه اسلام آخرت‏گرایی است، چون هم منافع آخرت و هم منافع دنیایی ما را تأمین می کند اما دنیاگرایی یعنی زیر پاگذاشتن همه احکام و حدود الهی به خاطر منافع دنیا است به عبارت دیگر دنیا پرستی است.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: بر هر زن ومرد مسلمان واجب است که یک جهاد اقتصادی داشته و کسب روزی حلال کند زیرا 9 دهم عبادت را کسب حلال به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به این که سلوک رحمانی ما بستگی به اقتصاد رحمانی ما دارد، تصریح کرد: آخرت‏گرایی به معنای دوری از دنیا پرستی و وابسته نشدن به آن است و به سوی خداوند رفتن است.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان با بیان این که اگر زندگی خود را با قرآن همراه کنیم گمراهی به سراغ ما نمی‏آید، افزود: گمراهی درصدد کنار گذاشتن قرآن است و شیطان بسیار باهوش است./9705/پ202/ب

ارسال نظرات