۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۷۷۱۸۰
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

اگر رهبری نبود انقلاب اسلامی مصادره می‌شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: اگر از رهبری واحد بی بهره بودیم، انقلاب اسلامی نه تنها بقاء و دوامی نداشت، بلکه از سوی مستکبران شرق و غرب مصادره شده بود.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب جلفا و هادی‌شهر به تشریح اهمیت و ضروت رهبری در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: رکن رکین ولایت و رهبری ضروتی انکار ناپذیر برای همگرایی، وحدت و تعالی امور مسلمانان محسوب می شود.


وی با بیان این‌که رهبری نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور را از گردنه‌ها و پیچ‌های مهم تاریخی به سلامت عبور داده است، تصریح کرد: اگر نبود رهبری داهیانه، مدبرانه و دوراندیشانه امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای، معلوم نبود سرنوشت کشور آیا شباهتی به وضعیت امروز مصر داشت یا نه.


امام جمعه جلفا با تأکید بر نقش ولایت فقیه و رهبری واحد در رأس امور کشور به تشریح آثار و برکات رهنمودهای داهیانه رهبری در 34 سال گذشته انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اگر امروز شاهد ناآرامی‌ها، اغتشاش‌ها و مصادره انقلاب در مصر هستیم همه ناشی از عدم وجود ولی فقیه و رهبری در رأس این کشور است.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که ملت ایران باید نسبت به نعمت ولایت فقیه شاکر خداوند متعال باشند، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ اگر ما نیز بی بهره از رهبری واحد بودیم، انقلاب اسلامی نه تنها بقا و دوامی نداشت، بلکه از سوی نظام سلطه و مستکبران شرق و غرب مصادره شده بود.


وی با بیان این‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی از ماه ها پیش به دنبال مصادره انقلاب اسلامی مردم مصر بودند، افزود: تعظیم اخوان المسلمین در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی و دست نشاندگی استکبار و عدم توانایی در تصمیم گیری برای اداره کشور مصر موجب براندازی حکومت مرسی و روی کار آمدن دست نشانده ای جدید شد.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تشریح دیگر عوامل سرنگونی دولت محمد مرسی گفت: تندروی اخوان المسلمین و سلفی ها و همچنین کشتار شیعیان و دشمنی مستقیم با سوریه و دراز کردن دست دوستی با دشمنان اسلام از دیگر عوامل به وجود آمدن ناآرامی ها در مصر بوده است.


حجت الاسلام انتظاری در پایان خواستار قدرشناسی مردم از برکات وجودی ولایت فقیه در ایران اسلامی شد و یادآور شد: به یقین ملت ایران با تبعیت محض از نائب امام عصر(عج) در دوران غیبت هیچگاه زیر بار نظام سلطه و مستکبران نخواهد رفت./935/پ202/س

ارسال نظرات