۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۷۷۱۸۸
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران منطقه پنج؛

ظرفیت امسال حوزه علمیه خواهران منطقه پنج بیش از هزار نفر است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران منطقه پنج ظرفیت امسال مدارس علمیه خواهران منطقه پنج در سطح دو را هزار و 33 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 614 نفر مربوط به مازندران و 419 نیز ظرفیت استان گلستان هستند.
خواهران طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، خانم فاطمه هدایتی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران منطقه پنج امروز در جمع خبرنگاران در گزارشی پیرامون میزان پذیرش امسال مدارس علمیه خواهران این منطقه گفت: پس از اعلام آغاز ثبت نام پذیرش مدارس علمیه خواهران، 893 نفر در مازندران و 516 نفر در گلستان در مقطع سطح دو ثبت نام کردند.

 

وی ظرفیت امسال مدارس علمیه خواهران منطقه پنج در سطح دو را هزار و 33 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 614 نفر مربوط به مازندران و 419 نیز ظرفیت استان گلستان هستند.

 

خانم هدایتی همچنین به ثبت نام 148 نفر در مازندران و 117 نفر در گلستان در مقطع کارشناسی ارشد( سطح سه) اشاره کرد و گفت: ظرفیت پذیرش مؤسسات آموزش عالی حوزوی و تخصصی مازندران 75 و گلستان 55 نفر است.

 

نقش طلاب خواهر در مهندسی رفتار و اخلاق جامعه

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران منطقه پنج نقش خواهران طلبه در مهندسی رفتار و اخلاق جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر در جامعه شاهد حضور بانوان با اخلاق باشیم بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی واخلاقی که امروز شاهد آن هستیم کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه نقش بسیار مهم و حساسی در حفظ و حراست از ارزش های دینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید با همه توان از این مراکز دینی حمایت کنیم تا هر روز شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم.

 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران منطقه پنج با اشاره به این که خروجی مدارس علمیه خواهران شخصیت هایی دین دار و اندیشه ورز فردای جامعه است، افزود: ایران اسلامی با تکیه بر همت والای مادران و زنان متعهد، همه فراز و نشیب های تاریخی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

 

وی تقویت مدارس علمیه را زمینه ساز رشد و گسترش باورهای دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر در به دنبال ترویج اندیشه های ناب دینی در متن جامعه هستیم باید مراکز حوزوی را گسترش دهیم.

 

خانم هدایتی با بیان این که حوزه های علمیه در تاریخ پر فراز و نشیب شیعه نقش تأثیرگذاری در دفاع از حریم دین و ولایت بر عهده داشتند، تصریح کرد: امروز نیز نقش حوزه و روحانیت در دفاع از آرمان های انقلاب و اندیشه های دینی حائز اهمیت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران منطقه پنج اشاره کرد و گفت: ارسال مدارک طلاب برای دریافت گواهی موقت، برگزاری ارزیابی اساتید جهت گرفتن مجوز، ارسال نتایج ارزیابی اساتید به مرکز، برگزاری سه دوره دانش افزایی کلام اساتید، پیگیری عناوین دروس امتحانی متمرکز، پیگیری ثبت وضعیت طلاب، پیگیری امور طلاب غیر حضوری و برگزاری کمیسیون برای بررسی وضعیت خاص آموزشی طلاب و برگزاری دوره ضمن خدمت معاونان آموزش سطح دو از جمله این اقدامات بوده است.

 

پذیرش مؤوسسه آموزش عالی ریحانه الرسول جویبار و نورالمبین ساری در مقطع سطح سه

خانم رضایی نیا، مدیر ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران منطقه پنج  نیز در این نشست از تقاضای تأسیس مدارس علمیه خواهران در سطح دو و سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: پس از بررسی های به عمل آمده و رایزنی های صورت گرفته، مدرسه ریحانه الرسول(س) نکاء در سطح دو در سال 92-91 تاسیس و آغاز به کارکرد و مدرسه صدیقه طاهره انبارآلوم در گلستان امسال تاسیس شد.

 

وی همچنین به تأسیس مؤوسسه آموزش عالی ریحانه الرسول(س) جویبار و نورالمبین ساری در مقطع سطح سه اشاره کرد و گفت: این مدارس علمیه امسال در این مطقع پذیرش خواهند داشت.

 

خانم رضائی نیا همچنین افزود: تقاضای تأسیس در برخی از شهرها در مرحله تحقیق، در دست اقدام و در برخی از شهرها مانند فریدونکنار، بابلسرو سورک به دلیل شرایطی به صورت معلق قرار دارد.

 

وی افزود: رسیدگی به شکایات و مسائل اخلاقی مدارس اعم از طلاب، اساتید و کادر، بررسی مسائل مربوط به مدیران، رسیدگی مسائل و مشکلات هیأت امنا مدارس و تشکیل پرونده برای هر یک از مدارس، بازدید از مدارس منطقه پنج و ارزیابی عمومی و کلی آنها، صدور احکام مدیران مدارس، برگزاری نشست مدیران مدارس علمیه این منطقه از جمله اقدامات مدیرت ساماندهی و نظارت منطقه پنج است./950/پ202/ب

ارسال نظرات