۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۲۰۵
آیت‌الله مظاهری:

بی‌میلی جوانان به ازدواج نتیجه ترویج فرهنگ غربی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ارزش و اهمیت خانه و خانواده و ازدواج در اسلام،‌ یکی از فعالیت‌های دشمنان را تلاش برای فروپاشی خانواده برشمرد و یکی از دلایل سردرگمی غرب را توجه نداشتن به فرهنگ ازدواج و فرزندآوری دانست.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، شنبه در مسجد حکیم پس از نماز ظهر و عصر در ادامه جلسات اخلاق ماه مبارک رمضان یکی از فعالیت‌های دشمنان را تلاش برای فروپاشی خانه و خانواده برشمرد و گفت: دنیای غرب اکنون در یک سردرگمی عجیبی قرار دارد، آنان اکنون به دنبال ازدواج نیستند،‌ بچه به دنیا آمدن و بچه به دنیا آوردن در فرهنگ غرب نیست، بلکه یک نوع ازدواج دوستانه و بدون تعهد دارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: یک زمانی هم کمونیست‌ها این ازدواج دوستانه را راه انداختند و ضربه خود را به خانه و خانواده زدند و اکنون دنیای غرب با عنوان تمدن، سکینت و آرامشی را که قرآن بیان می‌کند، ندارد.

آمریکا خود مستعمره صهیونیست‌ها است

وی خاطرنشان کرد: غرب زن و مرد را به عرصه اجتماع کشانده است تا دوشادوش مرد کار کند و از این امر ضربه دیدند و عمده این کار هم به دست صهیونیست‌ها بود، صهیونست‌ها تسلط عجیبی بر غرب دارند، آمریکا خود مستعمره صهیونیست‌ها است.

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: دنیای غرب با تهاجم فرهنگی فرهنگ ازدواج را در میان ما پایین آورد و این شبیخون فرهنگی شاخه‌های بسیاری دارد، چون خانه و خانواده تضعیف شد، فساد اخلاقی را ترویج کرد.

علم صهیونیست ها شیطانی است

وی با تأکید بر این‌که خانه و خانواده در میان ما ضربه خورد، اظهار کرد: صهیونیست‌ها عالم هستند، اما علمشان شیطانی است، آنان می‌خواهند انسانیت را از انسان بگیرند تا دیگر نتواند پا بر جا شوند و بهترین راه آنان همین فساد اخلاقی و شبیخون فرهنگی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: امروز متأسفانه ازدواج دوستانه در میان ما رواج پیدا کرده است و پسر و دختر جامعه ما به خانه‌داری و همسرداری تعهد ندارند و به همین دلیل درباره ازدواج تردید ایجاد می‌کنند و در این موضوع تابع فرهنگ غرب هستند و به دنبال هر کسی که میلشان بکشد می‌روند.

وی با اشاره به کرامتی که خداوند برای انسان قائل شده است، ادامه داد: خداوند برای انسان همه وسایل را فراهم کرده است و او را از همه جنبدگان و مخلوقات بالاتر برده است، انسان را حیوان ندانسته که بخواهد آزاد باشد و از نظر ارضای غریزه جنسی بر اساس میلش عمل کند.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: اگر زن و مرد بخواهند خوب خانه‌دار و شوهردار باشند، مشکل است و نیازمند صبر است، اگر زن و مرد جدا وظیفه‌شناس باشند، از هر چه که فرض شود ارزش بالاتری دارد.

تنها زن می‌تواند مدیریت خانه را بر عهده بگیرد

وی گفت: مدیریت خانه ویژه و خاص زن است و مرد وظیفه ریاست دارد،‌ یعنی مرد باید این خانه را با تلاش و کار و کوشش و تأمین هزینه‌ها اداره کند، یک مرد اگر چه بهترین آشپز باشد نمی‌تواند خانه را اداره کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که فقط زن است که می‌تواند خانه‌دار و شوهردار و بچه‌پرور باشد، بیان کرد: از این رو در روایات گفته شده است که جهاد زن خوب شوهرداری است، ثواب جهاد دارد زنی که بتواند خانه را اداره کند.

وی افزود: خداوند زن را برای مرد و مرد را برای زن به دلیل آرامش یافتن خلق کرده است، خداوند محبت و رأفت و رحمت را در میان خانواده حکم‌فرما کرده است، بین زن و شوهر محبت خاصی که مخصوص زن و شوهر است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که انسان نیازمند پناهگاهی است که در مصائب و سختی‌ها به کمک وی بیاید، اظهار کرد: انسان باید در زندگی آرام‌دل شود و خداوند زن و شوهر را مایه سکونت خاطر و آرامش دل قرار داده است.

وی بیان کرد: پسر و دختر خوب، ریاست خوب و مال خوب و مانند آن نمی‌تواند جای آرامش دل را پر کند، اگر زن، زن با وفا و مرد مرد نمک‌شناسی باشد، اگر در میان این زن و مرد ایثار، فداکاری و عفو حکم‌فرما شود، هر دو پناه یکدیگر هستند.

هیچ امری جایگزین آرامش زن و مرد نمی‌شود

حضرت آیت‌الله مظاهری با تأکید بر این‌که وفای زن و شوهر و آرامش دل مربوط به زن و شوهر است و هیچ چیز به جای آن نمی‌تواند بنشیند، ابراز کرد: اگر زن و شوهر این خانه و خانواده ضربه نخورد و محبت در آن حکم‌فرما شود، بالاترین نعمت را دارد اگر چه از دیگر نعمت‌های ظاهری محروم باشد.

وی گفت: زن و مرد باید توجه کنند که محبت، رأفت، گذشت و ایثار را تا آخر کار پیش ببرند و بدانند که هیچ چیز جایگزین این محبت و رأفت نمی‌شود، قرآن این محبت و رأفت را از آیات و نشانه‌های معجزه‌آسای پروردگار عالم دانسته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که در روایات بزرگ‌ترین لذت‌ها داشتن زن خوب خوانده شده است، تصریح کرد: بر اساس روایات اگر زن خوب باشد، قدر آن معلوم نیست و نمی‌توان گفت مثلا به اندازه دنیا ارزش دارد و همچنین اگر زن بد و بی‌وفا بود، قدر پستی وی معلوم نیست.

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به این‌که قرآن در آیه مودت و رحمت اشاره به غریزه جنسی زن و مرد نمی‌کند، بلکه آن بحث دیگری است، بیان کرد: زن باید آرام ‌دل و آرام‌بخش باشد و به یکدیگر وصلت بدهند و جامعه اسلامی از این نظر ضربه خورده است، اما همچنان در این جامعه زن و مرد خوب بسیار ارزش دارد./914/پ201/س

ارسال نظرات