۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۷۷۲۱۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مردم داری مهم‎ترین رسالت امام جمعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که عمل، اخلاق و رفتار امام جمعه باید الگو باشد، گفت: تبلیغ به هیچ چیز جز به استمداد پروردگار متعال متکی نیست و کسانی که آن را به پول و امکانات وابسته می دانند، در جهل کامل به سر می برند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار با امام جمعه جدید شهر گهرو و معتمدان این شهر، ماه رمضان را ماه بهار قرآن بیان کرد و گفت: یکی از مهمترین برکات این ماه برای شهر گهرو، شکل گیری نهاد مقدس امامت جمعه بود که مردم باید شکرگزار آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ورود به عرصه امامت جمعه را بسیار سنگین و عظیم دانست و گفت: جایگاه امامت جمعه، جایگاه اولیا الهی و پیامبران است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به شأن و جایگاه بالای امامت جمعه اظهار داشت: شأنیت نماز جمعه ویژه است و وقتی بر دوش فردی قرار می گیرد، باید بداند که مسؤولیتی را یدک می کشد که روزی بر دوش پیامبر(ص) و امام معصوم و ولی امر و نائب او بوده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که امامت جمعه نیازمند اذن و اجازه است، تصریح کرد: اذن امامت جمعه یک نظر عام است و حتی اهل سنت هم به آن پایبند هستند.

رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه به بایدهای امامت جمعه اشاره کرد و گفت: وقتی کسی از سوی ولی فقیه به این جایگاه منصوب می شود، نگاهش در مسائل باید به ولی فقیه باشد تا آنجا که مسلک و رفتار شخصی ولی فقیه هم باید برای امام جمعه الگو باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که امام جمعه مؤظف به تقویت پایه های دین است، ابرازداشت: امام جمعه باید با همه گروه ها و مسؤولان تا جایی تعامل داشته باشد که پایه های نظام اسلامی تقویت شود و اگر در جایی احساس کرد که این تعامل سبب تضعیف شدن نظام اسلامی می شود، مؤظف به نا دیده گرفتن آن تعامل است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به امانت بودن لباس پیامبر(ص) در دست روحانیت اشاره کرد و گفت: لباس روحانیت، لباس امامت دینی مردم است و مردم برای آن شأن و جایگاه خاصی قائل هستند؛ بنابراین روحانی باید زینت لباس باشد و حرمت آن را حفظ کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که عمل، اخلاق و رفتار امام جمعه باید الگو باشد، اظهار داشت: تبلیغ به هیچ چیز جز استمداد از پروردگار متکی نیست، و کسانی که آن را به پول و امکانات وابسته می دانند، در جهل کامل به سر می برند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تبلیغ را وظیفه الهی بیان کرد و افزود: همه ما مکلف هستیم که مردم را سر سفره توحید بنشانیم و هیچ چیز نباید ما را در این راه سخت، سست و ناامید کند.

امام جمعه شهرکرد سختی را لازمه تبلیغ بیان کرد و ادامه داد: تبلیغ با محدودیت ها و سختی ها گره خورده است؛ بیایید تبلیغمان را به هیچ چیز گره نزنیم و بدانیم که اگر خودمان را به خدا سپردیم، به یقین خداوند راه های بهتری را برای ما باز خواهد کرد.

وی مردم داری را یکی از مهم‎ترین رسالت های امام جمعه بیان کرد و افزود: لازمه مردم داری تواضع و فروتنی است و تواضع یعنی با مردم محترمانه حرف بزنیم و منیت ها را از خود دور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام احترام کردن، سلام دادن و خوش برخورد بودن را از نشانه های تواضع بیان کرد و گفت: اساس کار امامت جمعه در بی توقع بودن است و امام جمعه زمانی موفق می شود که از هیچ کسی توقع نداشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری بی توقع بودن را نیز از ویژگی های مبلغ دینی و در رأس آن امام جمعه بیان کرد و افزود: وقتی توقع آمد، به دنبال خود انتظار نیز را می آورد و در آن صورت خلأ ها محسوس می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به اخلاص امام جمعه نیز اشاره کرد و ادامه داد: اخلاص مهم‎ترین ویژگی امام جمعه است؛ پس بکوشیم همه فعالیت ها برای رضای حق تعالی صورت گیرد تا سربلند و رستگار شویم./9457/پ202/غ

ارسال نظرات