۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۲۸۲
با ادامه رکود اقتصادی آمریکا؛

دیترویت بزرگترین شهر ورشکسته تاریخ آمریکا

خبرگزاری رسا ـ جمعیت شهر دیترویت آمریکا در اوج شکوفایی اقتصادی اش در دهه پنجاه میلادی به حدود دو میلیون نفر می رسید. امروز این رقم به ۷۰۰,۰۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.
شهر ورشکسته ديترويت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گزارش داد: دادگاهی در ایالت میشیگان آمریکا با استناد به اینکه اظهاریه مبنی بر ورشکستگی شهر دیترویت منافع بازنشستگان را تامین نمی کند دستور به بازپس گرفتن آن داده است.
به گفته بی بی سی؛ جمعیت شهر دیترویت آمریکا در اوج شکوفایی اقتصادی اش در دهه پنجاه میلادی به حدود دو میلیون نفر می رسید. امروز این رقم به 700,000 هزار نفر کاهش یافته است. مشکلات اقتصادی، کاهش جمعیت و نیروی کار و در نتیجه کاهش مالیات و درآمد شهر، رونق اقتصادی روزهای طلایی را از دیترویت ستانده است.
این شبکه در اشاره به اوضاع وخیم اقتصادی این شهر ایالت میشیگان آمریکا گفت: حدود 70,000 خانه و ملک در گوشه و کنار شهر رها شده اند و شهر با بدهی بالغ بر 18 میلیارد دلار، اعلام ورشکستگی کرده است.
آل گرانت دبیر انجمن پلیس و آتش نشانان بازنشسته دیترویت مسئولان را مسبب وضع موجود دیترویت می داند. وی می گوید: آنها وعده دادند و اکنون نباید بگویند که بی خیال. به اندازۀ کافی با اتلاف وقت به موضوع اصلی نپرداختند و گفتند که این مشکل ما نیست و با ترک میز و پست، مسئولیتی متوجه ما نخواهد بود. حالا این درست نیست که ما تاوان بپردازیم. ما وظیفه خود را بدرستی انجام داده ایم.
گفتنی است اگر دادگاه درخواست ورشکستگی دیترویت را بپذیرد، کوین اور، مدیر بحران این شهر قادر خواهد بود تا با استفاده از دارایی های شهر پاسخگوی طلبکاران و بازنشستگان باشد. اما آقای اور می گوید بازنشستگان تنها مشکل او نیستند.
کوین اور در ادامه به بی بی سی گفت: این درست است که 9،700 شاغل و بین 19،700 تا 20،000 بازنشسته در شهر ساکنند اما فراموش نکنیم 700،000 شهروند نیز هستند که در موقعیت های اضطراری تا رسیدن پلیس باید پنجاه و پنج دقیقه! صبر کنند، نمی توان گفت امنیت و آرامش از آنان سلب شود، هیچ امیدی به آینده نداشته باشند و فقط قرض و بدهی بالا آورند. ما باید با معضل ورشکستگی به نوعی برخورد کنیم تا منافع همه تامین شود.
قابل ذکر است دیترویت نمونه ای از اقتصاد وخیم و رو به افول ایالات متحده آمریکا است. کشوری که پس از سال ها رکود، هنوز دست به گریبان مشکلات وخیم اقتصادی بوده و سیاستمداران آن سعی دارند با پرداختن به موضوعات فرامنطقه ای، فرافکنی کرده و با تبلیغاتی گسترده و مناسب، سرپوشی بر روی مشکلات درونی خود بگذارند./1421/9161/خ

ارسال نظرات