۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۰۰
در واکنش به اظهارات اخیر مقام آمریکایی؛

ونزوئلا: طرح احیای روابط دیپلماتیک با آمریکا را پایان می دهیم

خبرگزاری رسا ـ در ماه گذشته میلادی دو کشور به طور موقت موافقت خود را برای بهبود روابط اعلام کرده بودند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ونزوئلا یک فیلمساز آمریکایی را که به اتهام دسیسه در بازداشت نگه داشته بود، آزاد و از کشور اخراج کرد.
روابط آمريکا با ونزوئلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: ونزوئلا در واکنش به اظهارات اخیر نامزد نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است که به تلاش برای احیای روابط کامل دیپلماتیک با آمریکا پایان می دهد.
سامانتا پاور که از سوی آمریکا به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل نامزد شده، هفته گذشته در جریان نشست سنای آمریکا گفت که سعی دارد تا با سرکوب جوامع مدنی در کشورهایی مثل ونزوئلا مقابله کند. اظهارات خانم پاور با واکنش خشمگینانه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روبرو شده است.
در همین رابطه وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه ای گفته است: ونزوئلا به روند عادی سازی روابط دیپلماتیک با آمریکا پایان می دهد.
به گفته بی بی سی؛ روابط بین آمریکا و ونزوئلا در سال های اخیر دستخوش تغییراتی شده است. از سال 2010 میلادی بین دو کشور تبادل سفیر صورت نگرفته است.
گفتنی است حمایت آمریکا از درخواست مخالفان مبنی بر بازشماری کامل آرای انتخابات ریاست جمهوری آوریل سال جاری که در پی مرگ هوگو چاوز در ونزوئلا برگزار شد، باعث برانگیختن خشم مقامات کاراکاس شد.
بی بی سی در ادامه افزود: در ماه گذشته میلادی دو کشور به طور موقت موافقت خود را برای بهبود روابط اعلام کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ونزوئلا یک فیلمساز آمریکایی را که به اتهام دسیسه در بازداشت نگه داشته بود، آزاد و از کشور اخراج کرد.
در همین حال جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست سران منطقه در گواتمالا گفت که با وزیر خارجه ونزوئلا در مورد ادامه مذاکرات برای ایجاد روابط مثبت و سازنده موافق است.
آقای کری همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به تبادل سفیر بین دو کشور، خواستار تغییر لحن مذاکرات بین آمریکا و ونزوئلا شده بود./1421/9161/خ

ارسال نظرات