۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۷۷۳۴۰

تقوای الهی در سایه تقید به باید و نبایدهای دینی ممکن می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی خوی تقوای الهی را لازمه به تکامل رسیدن معنوی و روحی انسان دانست و گفت: تقوای الهی در سایه تقید به باید و نبایدهای دینی ممکن می شود.
تقوای الهی در سایه تقید به باید و نبایدهای دینی ممکن می شود

 ولی نوروزی، رییس دانشکده علوم قرآنی خوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با برشمردن اثرات تقوا در زندگی فردی و اجتماعی انسان، اظهار داشت: خداوند افراد را به تقوا که از عوامل مهم رستگاری افراد با ایمان است، رهنمون می سازد.

 

این استاد دانشگاه، با برشمردن زمینه های تقویت تقوا در انسان ها افزود: لازمه بهره مندی از تقوای دینی عمل به واجبات است، انسان مومن و مسلمان باید هرچیزی که خداوند امر کرده است اطاعت کند و هرچیزی را که نهی شده، از آن دوری کند چرا که تقید به آموزه ها و معارف اسلامی باعث ایجاد تقوا و تقویت مؤلفه های عملی آن می شود.

 

وی تصریح کرد: نماز، روزه و زکات زمینه را برای رشد و تقویت این دستور الهی واجب کرده و ماهیت دستورات دینی این است که فرد در سایه تقرب الهی به کمال مطلق انسانی که همان ذوب شده در مقام الهی است، برسد.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی خوی ضمن برشمردن اقسام مختلف جهاد، ادامه داد: مهم ترین بخش جهاد، جهاد اکبر است که آن مبارزه جدی با هوای نفسانی بشر است.

 

نوروزی افزود: تمامی مصائب و گرفتاری هایی که امروز دامن انسان عصر حاضر شده، از بی تقوایی و اطاعت از نفس سرکش است و اگر این نفس مهار شود انسان به نور تقوا منور شده و راه را از چاه تشخیص داده و به قرب الهی که غایت آفرینش است، نائل می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات