۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۷۷۳۷۱
امام جمعه اهر:

هتک حرمت حرم حضرت زینب ماهیت تروریست‌های سوری را افشا کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: هتک حرمت حرم مطهر حضرت زینب(س) افکار و نیات واقعی تروریست‌های سوری را رسوا کرد.
حرم حضرت زينب(س)

حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که هتک حرمت مقدسات دینی و مذهبی عاقبت خوشی برای مسببان نخواهد داشت، اظهار داشت: اهانت به اماکن متبرکه و مقدسات دینی مسلمانان و شیعیان در سوریه چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.


وی با بیان این‌که حمله موشکی به بارگاه ملکوتی دخت مکرم مولای متقیان حضرت علی(ع) در دمشق موجب آزردگی خاطر تمامی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) شده است، گفت: این اقدام وحشیانه یک برنامه طرح ریزی شده بود که در آن اهداف بسیاری دنبال می شد که هیچ یک تحقق نیافت.


امام جمعه اهر با بیان این‌که هتک حرمت حرم مطهر حضرت زینب(س) افکار و نیات واقعی تروریست‌های سوری را رسوا کرد، افزود: دشمنان تشیع در مدت چهارده قرن گذشته نتوانسته اند رمز اعتقاد شیعه به ائمه اطهار را دریابند و به همین خاطر همواره دچار افعالی شده اند که موجب محبت و علاقه بیشتر شیعیان به اهل بیت شده است.


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که هدف دشمنان از این حملات تروریستی کاستن اعتقادات شیعیان نسبت به اهل بیت و فراهم کردن زمینه درگیری و اختلاف میان شیعه و سنی است، گفت: دلایل عقل و نقلی که تعظیم بارگاه بزرگان دین را جزو شعائر الهی می داند، بسیار متعدد است، هتک حرمت شعائر الهی بزرگترین جرم و جنایت در نزد مسلمین است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تروریست های سلفی و تکفیری در سوریه باید این حقیقت را بدانند که اگر این اقدامات احمقانه سودمند بود و شیعه را از اهل بیت دور نگه می داشت، باید تخریب حرم حسینی آن هم به صورت مکرر در سده های نخست اسلام و نیز تخریب قبور ائمه بقیع مفید واقع می شد.


وی با بیان این‌که حمله به بارگاه ائمه اطهار و بزرگان دینی و شیعی در عراق، سوریه، فلسطین و ... نشان از انفعال وهابیت و فرقه‌های خودساخته در برابر منطق شیعه است، گفت: به یقین پس از شکست کامل تروریست‌های مورد حمایت غرب در سوریه، بارگاه حضرت زینب(س) بار دیگر میعادگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و ام المصائب حضرت زینب(س) خواهد بود./935/ت302/ب

ارسال نظرات