۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۷۷۴۰۳

چندخبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری روزانه 200 محفل جز‌خوانی قرآن در همدان، برگزاری نماز جماعت در 17 پارک همدان در ماه رمضان و برگزاری 10 جلسه محفل انس با قرآن در نهاوند برخی از مهم ترین اخبار کوتاه استان غرب کشور هستند.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام احد آزادی خواه، مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی و تبیین تقوای الهی است که بر این اساس از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه‌ای به نسبت سایر ماه‌ها برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به ماهیت ماه رمضان و دیدگاه عرفانی و معنوی که مسلمانان به این ماه عظیم‌الشأن دارند باید بهترین بهره را از آن در راستای تبیین و تشریح موازین اسلامی و نیز مباحث عمیق اعتقادی برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به لزوم توجه به امر حجاب نیز بیان داشت: هم اکنون بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌هایی را در جامعه شاهد هستیم که هدف جنگ نرم دشمنان برای جوانان این مرز و بوم است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اخلاقیات و اهمیت و ابعاد این موضوع باید برای همگان به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین شود که در این راستا ماه رمضان فرصت مغتنمی است.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به اینکه رمضان امسال یک هزار و 200 مبلغ به سراسر استان همدان اعزام شدند، افزود: مبلغان پاسخگوی شبهات و سئوالات مردم در مباحث دینی و اعتقادی هستند و بر این اساس نیز باید افزون بر این موارد، اخلاقیات را نیز تشریح و تأکید کنند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید ترویج و تبلیغ قواعد و مفاهیم اخلاقی را مورد توجه و تاکید بیشتری قرار دهند، تصریح کرد: همچنین معلمان و استادان دانشگاهی نیز در ایام سال باید به توجه دادن به این امر در بین دانش‌آموزان و دانشجویان بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: نباید از نظر دور داشت که سبک زندگی ایرانی نیز یکی از مصادیق جامعه اسلامی است که سبب ایجاد شور و نشاط در بین مردم می‌شود که این مهم نیز در ایام رمضان باید از سوی مبلغان و متولیان تشریح شود.

برگزاری روزانه 200 محفل جز‌خوانی قرآن در همدان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام محمد جمشیدی سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: جلسات جزءخوانی قران کریم در هیأت های مذهبی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی شهرستان همدان با حضور خواهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر کدام از این جلسات بیش از 100 نفر شرکت می‌کنند، اضافه کرد: برای تلاوت قران کریم فضایل، آثار و فواید دنیایی و آخرت فراوانی مانند باروری ایمان، صفای دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخورداری از ثواب فرشتگان و پیامبران، همنشینی با فرشتگان، پیمودن درجات کمال و ترقی در بهشت، درمان بیماری‌های روحی، رفع غم و اندوه بیان شده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ادامه داد: علاوه بر روخوانی قرآن، برگزاری جلسات احکام‌گویی، پرسش و پاسخ و جلسات مشاوره از جمله برنامه‌های هیأت های مذهبی خواهران شهرستان همدان است.

وی تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم در همه حال ارزشمند است، زیرا قرآن کلام خداست و خواندن همه سوره‌ها فضلیت و ثواب دارد، در عین حال خواندن بعضی از سوره‌ها در بعضی اوقات به سبب مصالحی که خداوند و 14 معصوم (ع) از آن آگاهند ثواب بیشتری دارد.

 برگزاری نماز جماعت در 17 پارک همدان در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا  به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام محمد جمشیدی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در 17 پارک شهر همدان از جمله برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در ماه رمضان است.

وی به اهمیت و جایگاه نماز جماعت در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: آیین اسلام از بعد اجتماعی مهمی برخوردار است و با عنایت به برکات آثار وحدت، تجمع و یکپارچگی، در بسیاری از برنامه‌هایش بر این بعد، تکیه و تأکید کرده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ادامه داد: روایات فراوانی از سوی ائمه معصومین در مورد پاداش و فضیلت نماز جماعت وارد شده است که بیانگر اهمیت اقامه نماز به شکل جماعت است.

وی عنوان داشت: نماز جماعت در پارک‌هایی مانند پارک مردم، ارم، باغ ایرانی، باباطاهر و بوستان اعتمادیه و چند پارک دیگر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جمشیدی با بیان این‎که روحانی نیم ساعت قبل از اذان مغرب در محل حاضر می‌شود، افزود: اجرای برنامه پرسش و پاسخ و مشاوره برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان از جمله برنامه‌ها است.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و پاسخگویی به سئوالات و شبهات جوانان و نوجوانان از سوی مبلغان از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در پارک‌ها و قبل از نماز مغرب و عشا است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان افزود: اسلام انجام نماز با اجتماع را بهتر دانسته و آن را راهنمای تشکیل جامعه پاک و نیرومندی از افراد مسلمان معرفی می‌کند.

10 جلسه محفل انس با قرآن در نهاوند برگزار می‌شود 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام حسین گروسی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در جمع مربیان کانون‌های قرآنی این شهرستان در سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان برگزاری پنج جلسه محفل انس با قرآن شهری و پنج محفل انس با قرآن روستایی است که با همکاری خانه‌های قرآنی، شوراهای اسلامی و پایگاه‌های مقاومت برگزار خواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح با قرآن در رمضان از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان است که در قالب این طرح روزانه یک جزء از قرآن کریم در مساجد تلاوت می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: طرح قرآن در رمضان در قالب تلاوت روزانه یک جزء قرآن با همکاری 6 مؤسسه قرآنی و 15 خانه قرآن روستایی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی هدف از اجرای برنامه محفل انس با قرآن را ترویج فرهنگ عظیم قرآنی در بین جوانان و نوجوانان خواند.

حجت الاسلام گروسی اظهار کرد: انس با قرآن سبب ارتباط هر چه بیشتر مؤمنان با یکدیگر شده و این جلسات سبب تداوم ارتباطات معنوی در بعد از ماه مبارک رمضان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و بهار قرآن است، بنابراین باید بیشترین استفاده را از برکات این ماه معنوی ببریم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند خاطرنشان کرد: سرکشی از 10 مسجد در شهر نهاوند، گیان، برزول و فیروزان و همچنین سرکشی از 25 مسجد در روستاهای تابعه از جمله برنامه‌هایی است که توسط این اداره در حوزه مساجد انجام می‌شود./967/د101/غ

ارسال نظرات