۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۷۷۴۳۲
بر اساس رای یک دادگاه محرمانه؛

جاسوسی تلفنی آمریکاییها تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ دفتر مدیر سرویس اطلاعاتی ملی آمریکا اعلام کرد که یک دادگاه محرمانه مجوز مراقبت‌های مکالمات تلفنی در سطح ایالات متحده را تمدید کرد.
جاسوسي تلفني آمريکاها تمديد شد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی به نقل از دولت آمریکا اعلام کرد: نهادهای اطلاعاتی آمریکایی به جمع‌آوری اطلاعات حاصل از مراقبت‌های مکالمات تلفنی در سطح ایالات متحده ادامه خواهند داد.
دفتر مدیر سرویس اطلاعاتی ملی آمریکا اعلام کرد که یک دادگاه محرمانه روز جمعه 19 ژوئیه در این رابطه مجوز این اقدام را تمدید کرده است.
لازم به ذکر است بر اساس تصمیم دادگاه محرمانه آمریکایی مجوز جمع‌ آوری اطلاعات مکالمات تلفنی، از جمله جمع‌آوری اطلاعات مربوط به خطوط تلفنی و صاحبان آن، تماس‌ها و مدت زمان مکالمه‌ها را به دولت آمریکا داده است، اعتبار مجوز پیشین تا تاریخ 19 ژوئیه بوده است.
دولتمردان آمریکایی در حالی معتقدند تصمیم دادگاه محرمانه، قانونی و بر اساس قانون شنود در حوزه آگاهی برون‌مرزی، اتخاذ شده است که مردم آمریکا به شدت از این رفتار دولت مردانشان عصبانی هستند و این رفتار را زیر پا نهادن حقوق شهروندی خود می دانند.
گفتنی است بر اساس اطلاعاتی که ادوارند اسنودن کارمند سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا در اختیار رسانه های بین المللی قرار داده بود، دولت آمریکا اقدام به جاسوسی و شنود مکالمات روزمره مردم کشور خود و برخی از موسسات بین المللی می کرده است./1415/9161/خ

ارسال نظرات