۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۴۴۵
در هشتمین جلسه امام حسن شناسی مطرح شد؛

قتل خلیفه سوم به دست طایفه بنی‌امیه

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان این‌که طایفه بنی‌امیه خلیفه سوم را به قتل رساندند، گفت: بنی امیه با کشتن خلیفه سوم درصدد به خلافت رساندن معاویه بودند که البته به این خواسته خود نرسیدند.
ميلاد امام حسن مجتبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سلیمانی، پژوهشگر تاریخ اسلام در هشتمین جلسه از دوره کوتاه مدت امام حسن(ع) شناسی که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع)، برگزار شد، به بررسی ماهیت و هویت ناپاک بنی‌امیه پرداخت و گفت: بنی‌امیه، خطرناک‌ترین و زیان‌بارترین فرهنگ برای فرهنگ اسلام بودند.

وی ادامه داد: پس از آن‌که بنی‌امیه به قدرت رسیدند، مسلمانان را به سبک زندگی جدیدی که مورد پسند خودشان بود، مجبور کردند، این قبیله از قریش خود را برترین قبیله عربستان می‌دانستند، از این‌رو کسی از قبایل دیگر حق نداشت، دختران قبیله بنی‌امیه را به عنوان عروس به خانه خود ببرد، در حالی که بنی‌امیه حق داشتند با دختران قبایل دیگر ازدواج کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بنی‌امیه برای پیدا کردن سبک زندگی خود در میان مسلمانان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند، اظهار داشت: زمانی که قدرت در دست بنی‌امیه بود، مسلمانان حتی برای انجام طواف باید از لباس‌های که آن‌ها می‌دادند، استفاده می‌کردند و همیشه اعلام می‌کردند که طایفه برتر جهان اسلام هستند.

وی افزود: بنی‌امیه از نام خدا و خانه‌ کعبه به نفع منافع خود بهره‌ می‌بردند، آن‌ها افزون‌بر این‌که دین حضرت ابراهیم(ع) را مسخ کرده ‌بودند، در صدد مسخ کردن دین مبین اسلام و ریشه کن کردن آن بودند، حتی معاویه گفته بود «تا زمانی که نام محمد را محو نکنم، دست از حکومت برنخواهم داشت».

پژوهشگر تاریخ اسلام با تأکید بر این‌که پیامبر(ص) همواره مسلمانان را از مکر و حیله‌های این گروه با خبر کرده بودند، خاطرنشان کرد: بنی‌امیه پس از رحلت پیامبر(ص) در زمان خلفای اول، دوم و سوم وارد حکومت اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: خلیفه سوم که خود از طایفه بنی‌امیه بود، پست‌های مهم و حساس جهان اسلام را به دست این طایف سپرد، حتی نزدیک‌ترین فرد به خلیفه فردی بود که پیامبر(ص)، او و پدرش را به سبب انجام توطئه علیه اسلام تبعید کرده بودند.

حجت‌الاسلام سلیمانی گسترش فرهنگ زر سالاری در جامعه و شکنجه، آزار اصحاب و یاران پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) را از دیگر اقدامات بنی‌امیه دانست و تأکید کرد: بنی‌امیه عمار و حضرت ابوذر را مورد ضرب و شتم قرار داده و تبعید می‌کردند، حتی در تاریخ نقل است معاویه، حضرت ابوذر را از شام تا مدینه سوار بر یک مرکب بدون زین کرد.

وی گفت: حتی خود بنی‌امیه بودند که علیه عثمان شورش کرده و او را کشتند، چرا که به دنبال خلیفه شدن معاویه بودند، البته به این خواسته خود پس از کشته شدن خلیفه سوم نرسیدند، چرا که با هوشیاری یاران و درخواسته‌های مکرر مردم، امام علی(ع) به خلافت رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به موضع‌گیری بنی‌امیه به ویژه معاویه پس از تحمیل صلح‌نامه به امام حسن(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: معاویه پس از آن‌که امام(ع) را مجبور به پذیرش صلح کرد، به مردم کوفه گفت «فکر نکنید من با شما جنگیدم تا نماز، زکات، روزه و کارهای اسلامی را به جا بیاورید، هدف من از جنگ با شما به حکومت رسیدن بود».

وی افزود: معاویه پس از صلح‌نامه تمام مفاد آن را زیر پاگذاشته و دنیا طلبی را در میان مردم رواج داد و اعتقاد داشت که آخرتی در کار نبوده و دنیا محل خوردن،‌ آشامیدن و استفاده از لذت‌ها به ویژه لذت‌های جنسی است./993/پ202/ی

ارسال نظرات