۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۷۷۴۵۵
با ادامه پیروزی های دولت بشاراسد؛

علل پیروزی بشاراسد در میدان نبرد از نظر کارشناس بی بی سی

خبرگزاری رسا ـ صدرزاده: بشاراسد دست بالا را دارد و تا مدت ها شاهد این خواهیم بود که حامیان مخالفین وی در بن بست نظامی، سیاسی باقی خواهند ماند.
پيروزي بشاراسد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری به نقل از نخست وزیر انگلیس گفت: دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ماه های اخیر در برخورد با مخالفان مسلح قدرتمند شده است اما جنگ در آن کشور به بن بست رسیده است.
آقای دیوید کامرون در گفتگو با بی بی سی، بشار اسد را به عنوان مردی پلید و شرور خواند و گفت: ادامه تلاش های بین المللی برای یافتن راه حلی جهت خاتمه دادن به بحران در سوریه اجتناب ناپذیر است.
نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به شمار زیاد افراطی ها در بین نیروهای مخالف رژیم اسد گفت: اما گروههای میانه رو مخالف مستحق کمک و حمایت هستند. در همین حال سران نظامی انگلیس نسبت به خطرات مسلح کردن گروههای شورشی در سوریه هشدار داده اند.
به گفته بی بی سی؛ نیروهای دولت سوریه در ماههای اخیر موفق شده اند تا ابتکار عمل را در صحنه جنگ به دست بگیرند. مهم ترین این دستاوردها تصرف مجدد شهر استراتژیک القصیر در شرق کشور در ماه گذشته میلادی است. گزارش ها همچنین حاکی است که نیروهای دولتی توانسته اند بخش های زیادی از شهر حمص را بار دیگر به تصرف خود در آورند.
بی بی سی فارسی در ادامه گفت: واشنگتن و لندن به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش کمک های لجستیکی به گروههای ضعیف شده مخالف دولت سوریه هستند. در همین راستا انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که محموله ای حامل پوشاک به ارزش 650 هزار پوند برای مخالفین ارسال کرده است.
در همین رابطه کارشناس شبکه بی بی سی علت موفقیت های چند ماهه دولت بشاراسد را اینگونه بیان کرد: تصرف القصیر و شهر حمص در ماه های اخیر، ثمره تغییرات مهم استراتژیک در ارتش بشاراسد است. به طور نمونه، ارتش دیگر به این طرف و آن طرف گسیل نمی شود بلکه اولا سعی می کنند منطقه ای را تسخیر کرده و سپس آنرا به واسطه گروه های شبه نظامی تثبیت کنند. بعد ارتش را به جاهای دیگر می فرستند. در این صورت ارتش از پراکندگی خود داری می کند.
علی صدرزاده در ادامه گفت: از دیگر تغییرات استراتژیک ارتش، استفاده بسیار از نیروی هوایی می باشد. البته اختلافات بسیار بین مخالفان که منجر به جنگ مسلحانه بین آنان شده نیز از موفقیت های ارتش حساب می شود زیرا باعث شده است که روحیه مخالفین بسیار تضعیف شود.
این کارشناس خاورمیانه افزود: بنابر چنین تغییراتی و علی رغم کمک های بسیار زیاد دولت آمریکا و انگلیس به مخالفین، بشاراسد توانسته است راه های ارتباطی و لژستیکی بین مخالفین جنوب، شمال و غرب را قطع کند.
وی به بی بی سی گفت: آنچه مسلم است دیگر در اروپا نظرات انگلیس و فرانسه مبنی بر ارسال تجهیزات به مخالفینِ معتدل خریداری ندارد و نظر آلمان و هلند که مخالف ارسال هرگونه کمک به مخالفین می باشند طرفداران بسیاری پیدا کرده است. آلمان بر این عقیده است که اسلحه های ارسالی به مخالفان بشاراسد در آینده می تواند در اروپا به کار گرفته شود.
آقای صدرزاده در انتها خاطر نشان کرد: بنابر ادامه تسلط بشاراسد بر این اوضاع وی نه تنها از قدرت کنار نمی رود بلکه در آینده از بازیکنان اصلی سوریه باقی خواهد ماند. بشاراسد دست بالا را دارد و تا مدت ها شاهد این خواهیم بود که حامیان مخالفین وی در بن بست نظامی، سیاسی باقی خواهند ماند./1421/9161/خ

ارسال نظرات