۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۷۷۴۶۰
کارشناس صدای آمریکا؛

سیاست چماق و هویج اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ کارشناس صدای آمریکا: اتحادیه اروپا سیاست تنبیه و تشویق یا همان سیاست هویچ و چماق را در رابطه با اسرائیل پیش گرفته است.
سياست چماق و هويج اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی صدای آمریکا در خبری به بررسی تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم صهیونیستی پرداخت.
صدای آمریکا در این خصوص گفت: وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اسرائیل را مشمول محدودیت های مالی قرار دادند تا اسرائیل را برای مناقشه با فلسطینی ها تحت فشار بگذارد.
بیژن فرهودی کارشناس صدای آمریکا نیز در این خصوص گفت: اتحادیه اروپا سیاست تنبیه و تشویق یا همان سیاست هویچ و چماق را در رابطه با اسرائیل پیش گرفته است.
این کارشناس به صدای آمریکا گفت: اتحادیه اروپا دستور العمل جدیدی را منتشر کرد که همکاری مالی اروپایی ها با نهاد های اسرائیلی در ارازی اشغالی را ممنوع می کند.
گفتنی است که اتحادیه اروپا با سالیانه 40 میلیارد دلار مبادله تجاری، بزرگترین شریک تجاری رژیم صهیونیستی بشمار می رود، که با اجرایی شدن این تحریم ها ضربه سختی بر پیکره اقتصاد این رژیم جعلی زده خواهد شد.
اتحادیه اروپا در دستورالعمل خود، هرگونه کمک مالی، تامین بودجه، اهدای جوایز و یا کمک هزینه تحصیلی به اسرائیل را به اقدام تل‌آویو در حذف هرگونه شهرک‌ سازی منوط کرده است.
کارشناس صدای آمریکا در ادامه گفت: اسرائیل برای جلوگیری از این اقدام اتحادیه اروپا تلاش بسیاری کرد و حتی نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با سران چند کشور عضو اتحادیه همانند انگلیس، فرانسه و آلمان تماس گرفت تا آنها را از این کار منصرف نماید، که موفق نشد./1415/9161/خ

ارسال نظرات