۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۴۶۶
امام جمعه موقت ساری:

سبک زندگی قرآنی بنیان خانواده را مستحکم می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که قرآن مسیر صحیح زندگی را برای بشر تبیین کرده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی نهادینه شود چون با بهره گیری از این سبک زیستن می توانیم به کمال و سعادت حقیقی دست یابیم.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، عصر روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه قرآنی استان در ساری در جمع خبرنگاران ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه را مهم ترین دستاورد برگزاری نمایشگاه های قرآنی دانست و گفت: باید با برگزاری چنین محافلی عطر روح انگیز الهی در جامعه پخش شود تا عموم جامعه از این عطر دل انگیز در جهت تقویت معنویت بهره مند شوند.

  

امام جمعه موقت ساری با بیان این که فرهنگ قرآنی ریشه و پایه اصلی جامعه دینی است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل و حیاتبخش جامعه دینی را از هر گونه خطر و انحرافی مصون خواهد داشت.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز بستر ترویج فرهنگ قرآنی در کشور فراهم است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود  به منظور ترویج همه جانبه فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گیریم.

 

وی مهم ترین هدف دشمنان در ترویج فرهنگ منحط غربی را گسترش بی بندوباری و فساد در جامعه و در نهایت زدودن هویت دینی نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم ناب الهی در جامعه به خوبی ترویج شود به حتم سد محکمی در برابر تهاجم غربی خواهد بود.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که دشمنان در پی فاصله گرفتن نسل جوان از مفاهیم قرآنی هستند، ادامه داد: استکبار جهانی تلاش می کند ذهن نسل جوان ما را نسبت به آموزه های دینی خالی کند و به جای آن فرهنگ منحط غربی را جایگزین کند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که شرایط امروز جامعه به گونه ای است که دشمن از همان دوران کودکی تلاش می کند تا خواسته های شوم خود را در میان نسل جوان ترویج کند، افزود: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید هوشیار باشند و تلاش کنند تا مفاهیم دینی از بدو کودکی تبیین و تشریح شود.

 

وی با بیان این که اثرگذاری مفاهیم دینی در دوران جوانی بسیار سخت تر از دوران کودکی در میان فرزندان این کشور نهادینه خواهد شد، ادامه داد: خانواده ها به عنوان رکن اصلی تربیت باید تلاش کنند تا مفاهیم و ارزش های دینی را از همان دوران کودکی در میان آنها ترویج کنند تا شاهد اثرگذاری بیشتری در دوران نوجوانی و جوانی باشیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز شبهات دینی و قرآنی بسیار زیادی از سوی دشمنان در میان نسل جوان کشورمان ترویج می شود، خاطرنشان کرد: گسترش مفاهیم دینی تنها راه مقابله با شبهه افکنی های دشمنان در جامعه است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که امروز دشمنان در ترویج فرهنگ غربی از شیوه و ابزارهای جذاب استفاده می کنند، تصریح کرد: مبلغان دینی ما نیز باید هوشیار باشند و برای تأثیرگذاری مناسب مبانی دینی از ابزار روز بهره گیرند.

 

وی مهم ترین عامل مشکلات امروز جامعه بشری را فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: اگر انس و الفت ما با کلام الهی همیشگی و عمیق باشد به حتم از هر گونه خطر و انحرافی مصون خواهیم ماند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که تنها با مسلح شدن به فرهنگ قرآنی است که می توانیم در برابردشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی و مقاومت کنیم، تصریح کرد: اگر امروز در دنیا عزت و آبرو داریم به دلیل تکیه کردن بر فرهنگ ناب و اصیل قرآنی است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که فهم صحیح جوان از مفاهیم قرآنی مانع از گرایش فرد به سوی فرهنگ منحرف غربی خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید مفاهیم قرآنی را با زبانی ساده و قابل فهم برای نسل جوان تبیین و تشریح کرد.

 

وی همچنین به مسأله تدبر در قرآن کریم اشاره کرد و با بیان این که یکی از مسائل مهم در فهم صحیح کلام الهی تدبر در قرآن است، ادامه داد: امت اسلامی باید در کنار قرائت کلام الهی در جهت فهم عمیق قرآن با تدبر در آن تلاش کنند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که انس و الفت با کلام الهی هویت دینی انسان را حفظ می کند، بیان داشت: ماه مبارک رمضان نیز فرصت ارزشمندی جهت مأنوس شدن با قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که قرآن مسیر صحیح زندگی را برای بشر تبیین کرده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی نهادینه شود چون با بهره گیری از این سبک زیستن می توانیم به کمال و سعادت حقیقی دست یابیم.

 

وی با اشاره به این که سبک زندگی غربی برای جامعه اسلامی مفید و ارزشمند نخواهد بود، ادامه داد: این نوع سبک زندگی تنها فرهنگ های غلط غربی که با معیارهای دینی ما بسیار فاصله دارند را در جامعه ترویج می کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات