۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۷۷۴۶۹

کشوری با طولانی ترین رکورد بی دولتی صاحب پادشاه شد

خبرگزاری رسا ـ شاهزاده فیلیپ:سلطنت خود را برای خدمت به همه مردم بلژیک آغاز می کنم و برای نیل به این هدف با احترام به قانون اساسی با دولت کاملا هماهنگ خواهم بود.
پادشاهان سابق و فعلي بلژيک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شاهزاده فیلیپ به عنوان پادشاه بلژیک سوگند یاد کرد. مراسم سوگند این پادشاه جدید با حضور مقامات بلند پایه بلژیک و نمایندگان کشورها در کاخ سلطنتی برگزار شد. به این ترتیب شاهزاده فیلیپ 53 ساله هفتمین پادشاه کشور 182 ساله بلژیک شد.
وی در این مراسم گفت: سلطنت خود را برای خدمت به همه مردم بلژیک آغاز می کنم و برای نیل به این هدف با احترام به قانون اساسی با دولت کاملا هماهنگ خواهم بود.
یک ساعت و نیم قبل از ادای سوگند شاهزاده فیلیپ، پدر او، آلبرت دوم، پادشاه پیشین پس از نزدیک به بیست سال سلطنت استعفای خود را امضا کرد. آلبرت دوم در بخشی از سخنانش با بغض از همسرش تشکر کرد و زحماتش را به عنوان ملکه مورد قدردانی قرار داد.
قابل ذکر است رسانه های بیگانه این تغییر قدرت را به نفع اتحاد کشور تلقی کرده و وجود پادشاه در کشوری که تنها دو گروه مختلف دارد را ضروری دانسته اند. چگونه است وجود پادشاهی که در آن کشور تنها نقش نمادینی دارد برای اتحاد آن کشور ضروری تلقی می شود اما وجود مقام رهبری در ایران، آن هم با نقشی که کمترین آن نقش، اتحاد بین مذاهب و طوائف گسترده کشور می باشد را نه تنها ضروری نمی دانند بلکه تخریب نیز می کنند.؟!/1421/9161/خ

ارسال نظرات