۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۷۷۴۹۴
مسؤول واحد ارشاد حرم حضرت معصومه تشریح کرد؛

فعالیت‌ آستان مقدس قم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد ارشاد حرم حضرت معصومه(س)، تشکیل کارگروه‌ها، پاسخ به شبهات، تدوین سند راهبری امر به معروف و نهی از منکر و ارتباط با مردم از طریق رسانه را از اقدامات انجام گرفته در آستان مقدس قم برشمرد.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رئوفی، مسؤول واحد ارشاد حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع)، در همایش تلاش‌گران عرصه امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ به بررسی فعالیت‌های انجام گرفته در حرم مطهر برای احیای این فریضه الهی پرداخت.

وی گفت: امروز حجم‌ گسترده تهاجمات فرهنگی از سوی دشمنان در شهرهای مختلف کشور صورت می‌گیرد که شهر مقدس قم نیز از این تهاجم استثنا نیست، از این‌رو برای تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر باید عقبه کار درست باشد، یعنی آمر به معروف و ناهی از منکر نسبت به چگونگی انجام این فریضه تخصص داشته باشد.

مسؤول واحد ارشاد حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که برخی از بانوان با آرایش بسیار نامناسب به حرم می‌روند، اظهار داشت: ما برای این‌که بتوانیم این‌گونه افراد را کنترل کرده و نگذاریم با هر نوع آرایش وارد این حریم امن شوند، ناچاریم در درب‌های ورودی این افراد را کنترل کرده و آرایش‌ نامناسب‌ آن‌ها را پاک کنیم.

وی ادامه داد: هر چند از سوی آمران به معروف و ناهیان از منکر در اطراف حرم نسبت به افراد بد‌حجاب، بی‌حجاب و کسانی که با آرایش نامناسب وارد حرم می‌شوند، ‌تذکر لسانی داده می‌شود، ولی پند گرفتن و یا نگرفتن این افراد بستگی به خودشان دارد، از این‌رو برای اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر باید با یک سیاست نرم عمل کرد.

حجت‌الاسلام رئوفی با بیان این‌که بسترهای لازم باید نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور آماده باشد، اظهار داشت: برای این‌که بستر مناسبی در حرم مطهر برای انجام امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، کار گروه فرهنگی تشکیل دادیم.

وی افزود: امروز باید در زمینه انجام امر به معروف و نهی از منکر تخصصی عمل کرد، امروز باید به نحوه شایسته و با سرمایه‌گذاری مناسب نسبت به حفظ حجاب عمل کرد؛ امر به معروف و نهی از منکر در شهر مقدس قم باید به وسیله خود مردم انجام شود.

مسؤول واحد ارشاد حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، درباره اقدامات انجام گرفته در این مکان مقدس نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر،‌ گفت: در صحن‌ها، مسجد اعظم، شبستان و ورودی‌های حرم مطهر، آمران به معروف و ناهیان از منکر مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: تمام افرادی که در حرم حضرت معصومه(س)، آمر به معروف و ناهی از منکر هستند، نسبت به چگونگی برخورد و تذکر دادن متخصص بوده و با نوع امر به معروف و نهی از منکر دینی آشنا هستند.

حجت‌الاسلام رئوفی با تأکید بر این‌که در حرم مطهر امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حرم کریمه‌اهل‌بیت(ع) حدود پانصد و سی‌دو نفر خادم خواهر آمر به معروف و ناهی از منکر است که حدود صد و پنجاه نفر از این‌ افراد طلبه، مبلغه و یا حتی مجتهده هستند.

وی ادامه داد: تعداد آمران به معروف و ناهیان از منکر آقا نیز چهارصد و هفتاد و یک نفر است که صد و سی‌ نفر این افراد روحانی هستند، بقیه افراد نیز یا دکتری و یا کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها را دارند که بدون هیچ مزد و پاداشی مشغول انجام این فریضه الهی هستند.

مسؤول واحد ارشاد حرم مطهر حضرت معصومه(ع)، تشکیل کارگروه‌ها، پاسخ به شبهات، تدوین سند راهبری امر به معروف و نهی از منکر، ارتباط با مردم از طریق رسانه را از دیگر اقدامات انجام گرفته در این مکان مقدس برشمرد و گفت: سیاست آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) برای انجام بهتر امر به معروف و نهی از منکر این است که خیابان‌های اطراف حرم مانند ارم، بلوار بهار و میدان بزرگ امام خمینی(ره) را نیز تحت پوشش قرار دهد./993/پ202/ی

ارسال نظرات