۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۷۷۴۹۸

ماه رمضان ماه امام و حجت خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماه رمضان ماه امام و حجت خدا است، گفت: روزه‌ای که با اعتقاد به امام و در سایه ولایت امام زمان(ع) باشد، مقبول است.
حجت الاسلام رزاقي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام رزاقی در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به تشریح فضائل ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه رمضان ماهی است که اوقات آن با هیچ یک از ماه‌های دیگر برابری ندارد و روزهایش، شب‌هایش و ساعاتش بهترین در سال هستند.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان انسان می‌تواند به کمالی دست یابد که خدای متعال پاداش زحمت انسان باشد، این که در روایت آمده است روزه مال من است و من پاداش روزه دار هستم.
استاد حوزه علمیه قم افزود: خدا کمال مطلق و جمال مطلق است و این‌که انسان با روزه بتواند به موقعیتی دست پیدا کند که خداوند پاداش آن موقعیت باشد، حاکی از آن است که ظرف زمانی به عنوان ماه رمضان و روزه به عنوان عمل این ماه دو عنصر حساس و مهم برای ارزیابی این ماه شریف است.
حجت‌الاسلام رزاقی با بیان این‌که ماه رمضان ماه امام و حجت خدا است، ابراز داشت: ماه رمضان ماه روزه است که به عنوان تکلیف بر مسلمانان واجب شده است، اما این‌گونه نیست که هر روزه‌ای موقعیتی باشد که خداوند پاداش آن باشد.
وی ادامه داد: روزه‌ای که خداوند پاداش آن است، روزه‌ای است که با اعتقاد به امام و در سایه اطاعت و ولایت امام باشد، روزه بدون ولایت امام روزه‌ای نیست که خدای متعال پاداش آن باشد، پیامبر اکرم(ص) فرمودند «اگر کسی تمام عمرش را روزه بگیرد ولی ولایت حجت خدا بر زندگی او حاکم نباشد چنین روزه‌ای نزد خدا هیچ ارزشی ندارد».
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که اگر کسی تمام روزه‌های عمرش را روزه دار باشد ولی امام زمانش را قبول نداشته باشد و دل به ولایت او ندهد چنین روزه‌ای هرگز مورد قبول خدا نیست، افزود: ماه رمضان، ماه حجت خدا و ماه امام زمان(عج) است./907/د102/ی
ارسال نظرات