۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۷۷۵۱۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تحولات در رأس نظام به معنای تحول در بدنه نظام نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تحولات در رأس نظام را به معنای تحول در بدنه نظام ندانست و گفت: دولت جدید همان طور که بارها عنوان کرده است، قرار است مشی اعتدال را پیش بگیرد و در این برهه زمانی آن چه مهم است، مسؤولیت و نظام است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام - امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در شورای اداری این استان، با تأکید بر عرضه گزارش فعالیت دولت های نهم و دهم به مردم، اظهار داشت: فعالیت های ارزنده و ماندگار دولت های نهم و دهم در استان چهارمحال و بختیاری باید هر چه زودتر چاپ شود تا خدمات این دولت ها برای مردم بهتر تبیین شود و چراغی برای دولت های بعدی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که گزارش فعالیت ها و تأکید بر ماندگاری آن ها بدان معنا نیست که بخواهیم بر همه کارهای دولت نهم و دهم صحه بگذاریم، بیان داشت: به یقین آن جایی هم که لازم بوده است ایرادی گرفته شود، به صراحت در خطبه های نماز جمعه انجام گرفته است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که بیان حسنات و ایرادهای دولت ها تکلیفی الهی است، تصریح کرد: اگر عملکرد خوب دولت ها در کنار نقدهای سازنده در هر دولت بیان و ثبت گردد، چراغی روشن برای آیندگان خواهد شد.
امام جمعه شهرکرد با بیان حدیثی از امام علی(ع) به تشریح حق والی بر رعیت و حق رعیت بر والی پرداخت و گفت: این دو حق از بزرگترین حقوقی اسلامی است که اگر به خوبی انجام گیرد، حق عزت پیدا می کند و ستون های دین در جامعه زنده می شود.
رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری حاکم شدن عدل در جامعه را به واسطه ادای این دو حق بیان کرد و افزود: اگر حق والی بر رعیت و حق رعیت بر والی در جامعه به خوبی تبیین و نهادینه گردد، عدل الهی شکل می گیرد که نتیجه آن جریان یافتن سنتهای الهی و نبوی در متن جامعه می شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری بقاء و ماندگاری دولت ها را ادای این دو حق عنوان کرد و ادامه داد: ادای حق مردم در خدمتگزاری خالصانه کارگزاران نظام به آن ها است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادای کامل این دو حق در جامعه را باعث ناامیدی دشمنان خواند و بیان داشت: در دولت نهم و دهم علم خدمت به معنای واقعی در جامعه بلند شد.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت و تأکید بر کار شبانه روزی آن ها، اظهار داشت: این تأیید ولی امر مسلمین جهان یک بالندگی بلند برای کارگزاران دولت است که در تاریخ این دولت ثبت شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به خدمات ارزشمند دولت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این بدان معنا نیست که پایان این دولت، پایان دوره خدمت کارگزارن کشور باشد چرا که مهم نظام جمهوری اسلامی است.
وی تحولات در رأس نظام را به معنای تحول در بدنه نظام ندانست و افزود: دولت جدید همان طور که بارها عنوان کرده است، قرار است مشی اعتدال را پیش بگیرد و در این برهه زمانی آن چه مهم است، مسؤولیت و نظام است./9457/پ202/ب
ارسال نظرات