۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۵۱۸
کارشناس مسائل دینی:

زندگی اسلامی باید استغفار محور باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: کار اصلی شیطان این است که می‌آید زمان استغفار را به تأخیر بیندازد وشعار اصلی شیطان به تاخیر انداختن توبه مسلمان است تا چند لحظه انسان را از یاد خداوند غافل کند.
حجت الاسلام حيدري کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در دوازدهمین برنامه ضیافت شبکه استانی سیمای مرکز کرمان در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی گفت: زندگی اسلامی باید استغفار محور باشد نه غفلت محور چون اگر کسی که داخل دین اسلام شده است باید مراقب اعمال خود باشد.

 

وی در ادامه افزود: زندگی استغفار محور به این معنا است که همیشه مومن آماده بوده و در اشتباهات خود از در مغفرت و توبه داخل شود زیرا انسان در لب پرتگاه زندگی قرار دارد.

 

وی با بیان این که حضرت محمد(ص) گفتند که تنها درد انسان گناهان است و تنها داروی شما استغفار است، اظهار داشت: ما باید از پیامبر خود آموخته که وی در هرروز 75 بار استغفار الهی را انجام می‌دادند.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی تصریح کرد: استغفار ائمه اطهار به معنای این که گناه کردند نیست بلکه به خاطر چند ثانیه از یاد خدا غافل بودن است، در اصل می خواهند یک شیوه زندگی را به مومنان یاد بدهند.

 

وی خاطرنشان کرد: کار اصلی شیطان این است که می‌آید زمان استغفار را به تأخیر بیندازد و شعار اصلی شیطان به تاخیر انداختن توبه مسلمان است تا چند لحظه انسان را از یاد خداوند غافل کند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که توبه دارای زمان و مکان نیست، ابراز داشت: شیطان با وسوسه کردن انسان که هنوز وقت هست صبرکن فردا توبه کنٰ، این کار سبب می‌شود که توبه خود را فراموش کند.

 

 حجت الاسلام حیدری کاشانی افزود: خداوند در قرآن فرموده است که اگر آن‌ها می‌دانستند که اگرآن‌ها توبه کرده و به سوی ما باز می‌گشتند درهای رحمت خود را به سوی آن‌ها باز کرده و خداوند توبه پذیر است.

 

وی با بیان این که یکی از راه‌های دعا استغفار و توبه است، اظهار داشت: آثار توبه آن قدر زیاد است که نشانه‌های گناه را محو می‌کند کسی که توبه می‌کند همچون کسی است که اصلأ گناه نکرده است.

 

این کارشناس مسائل دینی در پایان گفت: خداوند به دو فرشته‌ایی که آن گناه را نوشته‌اند را از خاطرآن‌ها پاک کرده و زمان و مکان و اعضای ما آن گناه را به فراموش می‌سپارند./9705/پ 203/ب

ارسال نظرات