۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۷۷۵۸۸

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تشکیل کارگروه نماز و خانواده تبلیغات اسلامی قم، مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در مسجد اعظم قنوات و برگزاری همایش سبک زندگی کریم اهل بیت(ع) در قم برخی از اخبار سازمان تیلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، جلسه کارگروه نماز و خانواده با دو موضوع برگزاری مسابقه کتابخوانی‌ نماز و برپایی گفتمان‌های دینی با موضوع نماز ویژه خانواده کار‌کنان اداره کل تبلیغات اسلامی قم تشکیل شد.
در این جلسه پس از بحث‌ و بررسی های انجام شده، مقرر شد، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک‌ رمضان‌ یک‌ دوره‌ مسابقه کتاب‌خوانی‌ ویژه‌ خانواده‌های‌ کارکنان اداره کل برگزار شود‌ و برای‌شرکت‌کنندگان‌ در این‌ مسابقه، تسهیلات ویژه‌ای‌ اختصاص یابد.
همزمان با برگزاری مسابقه که قبل از مراسم افطاری خواهد بود، برگزاری جلسه گفتمان دینی با استفاده از اساتید توانا در نظر گرفته شده است.
همچنین مقرر شد به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اداره کل برپایی مسابقات پیامکی نماز نیز در دستور کار قرار گیرد.
از جمله فعالیت‌های کارگروه نماز و خانواده تأسیس‌ کتابخانه نماز برای استفاده اعضای‌ شورای‌ اقامه نماز بوده که در دست پیگیری است.
سخنرانی رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در مسجد حضرت اباالفضل
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد به مناسبت رحلت اولین بانوی مسلمان در مسجد حضرت اباالفضل سخنرانی کرد.
حجت الاسلام سید موسی حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد به مناسبت رحلت اولین بانوی مسلمان حضرت خدیجه کبری طی مراسمی در مسجد حضرت اباالفضل منطقه ناحیه دستجرد سخنرانی کرد.
وی با اشاره به حمایت‌های حضرت خدیجه از پیامبر اکرم(ص) گفت: حضرت خدیجه در پیشرفت اسلام و حمایت از مسلمانان بی بدیل است به نحوی که سال‌ها بعد از رحلت پیامبر اکرم ایشان از حضرت خدیجه به نیکی یاد می‌کردند و می‌فرمودند زمانی که حضرت خدیجه مرا تأیید کرد دیگران مرا تکذیب کردند و زمانی که وی به من ایمان آورد دیگران کافر بودند.
در پایان مراسم نیز شرکت کنندگان از مدیحه سرایی ذاکر اهل بیت بهره بردند.
همایش سبک زندگی کریم اهل بیت(ع) در قم
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم اظهار داشت: همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی کریم اهل بیت و جشن شب‌های مجتبایی برگزار می‌شود.
وی گفت: این همایش در روزهای 14 و 15 ماه مبارک رمضان ساعت 21 و 45 دقیقه در سالن شهید آوینی مجتمع برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام غلامی ابراز امیدواری کرد که این همایش با حضور گسترده شهروندان نیروگاه برگزار شود.
برطرف شدن مشکل کمبود مبلغ در قم
کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: کمبود مبلغ در مناطق مختلف استان قم با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برطرف شد.
حجت‌الاسلام قاسمعلی گل‌محمدی گفت: به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر مؤمنان روزه دار از برکات نورانی ماه مبارک رمضان، با رایزنی و هماهنگی‌های انجام شده با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مناطق مختلف روستایی استان که از داشتن روحانی بی‌بهره بودند، به لحاظ نیازهای تبلیغی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
وی گفت: خوشبختانه با اعزام مبلغ به مراکز درخواست کننده روحانی، کمبود مبلغ در مناطق روستایی استان جبران شد.
حجت‌الاسلام گل‌محمدی اظهار کرد: مبلغان اعزامی ضمن برپایی نماز جماعت، به بیان احکام و مسائل شرعی می پردازند و پاسخ‌گوی سؤالات مختلف مردم هستند.
برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در قم
کارشناس تشکل‌های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در استان قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شیخ مراد حیدری با اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت‌نام کاندیداهای این دوره از انتخابات از 25 مرداد ماه آغاز می‌شود.
وی با تشریح برخی شرایط داوطلبان شرکت در این انتخابات گفت: کاندیدای شورای هیئات مذهبی حتما باید گواهینامه آموزش مسؤولان هیئات مذهبی را دارا باشد.
حجت‌الاسلام حیدری حداقل 5 سال سابقه هیأت و 3 سال مسؤولیت هیأت را یکی دیگر از شرایط داوطلبان ذکر کرد و افزود: هیأت مورد نظر باید دارای کد شناسایی باشد.
وی رعایت شؤونات اسلامی در اجتماع و حسن شهرت، دارابودن حداقل سن 25 سال و حداکثر 60 سال، متأهل بودن، عدم وابستگی به جریانات منحرف فکری، سطح تحصیلات حداقل فوق دیپلم، سکونت در محدوده حوزه انتخابی را از دیگر شرایط داوطلبان عنوان کرد.
کارشناس تشکل‌های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با ابراز امیدواری از حضور چشمگیر داوطلبان در این دوره از انتخابات گفت: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی سوم آبان ماه امسال برگزار می‌شود.
به گفته حجت الاسلام حیدری، در این دوره از انتخابات 13 نفر به عنوان عضو اصلی و 5 نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.
تشریح فعالیت‌های امور مساجد تبلیغات اسلامی قم
کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح فعالیت‌های مختلف امور مساجد این اداره کل در ماه مبارک رمضان پرداخت.
حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم حسینی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به تشریح فعالیت‌های امور مساجد این اداره کل در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: بازدید از مساجد و برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگو با ائمه جماعات مساجد استان در دست انجام است و از کلاس‌های تفسیر قرآن که در مساجد برگزار می شود بازدید به عمل می‌‌‌آید.
وی افزود: در صورت نیاز مساجد به مفسر و مبلغ ویژه، باید به امور مساجد اداره کل اطلاع داده شود تا نسبت به اعزام مفسر و مبلغ ویژه اقدام شود.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: در ایام سالروز شهادت امام علی(ع) و ولادت امام حسن(ع) به‌منظور فراهم شدن زمینه پخت ‌و توزیع نان رایگان در نانوایی‌های استان به دنبال هماهنگی با خیرین هستیم.
وی تشویق نوجوانانی که برای اولین بار در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند را از دیگر برنامه‌های امور مساجد ذکر کرد و گفت: این اقدام برای تشویق و ترغیب آنها به استمرار روزه‌داری و فراهم شدن زمینه جذب آنان به مساجد انجام می‌شود.
کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم دیگر برنامه‌های این اداره کل را توزیع قرآن، کتاب های ادعیه، سی دی و دیگر اقلام فرهنگی در بین مساجد تحت پوشش ذکر کرد.
مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در مسجد اعظم قنوات
مراسم معنوی جزء خوانی قرآن کریم به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات در مسجد اعظم این شهر در حال اجرا است.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن همراه با دیگر مساجد بخش مرکزی مراسم جزء‌خوانی در مسجد اعظم قنوات همه روزه در دو نوبت برقرار است.
وی افزود: این مراسم با شرکت جوانان و نوجوانان هم بعد از نماز صبح و هم بعد از نماز ظهر و عصر در این مسجد اجرا می‌شود.
وی در ادامه هدف از این برنامه معنوی را آشنایی هر چه بیشتر قشر جوان و نوجوان با تلاوت و مفاهیم قرآن و ایجاد فضای معنوی در دل و جان آنان دانست./907/پ202/ن
ارسال نظرات