۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۷۷۵۹۲
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی:

دعا کردن از مسائل سرنوشت ساز زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی‌ با بیان این که استغفار یکی از زیر مجموعه‌های دعا است، بیان کرد: با توجه به فرمایش پیامبر اسلام(ص) استغفار رگ گردن شیطان را قطع می‌کند و گناهی که از آن استغفار شده باشد، هیچ مکان، زمان و جوارحی بر آن شهادت نمی‌دهند.
توبه واستغفار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، کارشناس مسائل دینی، امروز در سیزدهمین مراسم سخنرانی و قرائت دعای پرفیض ابوحمزه ثمالی که در مسجد قائم کرمان برگزار شد، با یبان این‌که وجود انسان محل مبارزه سپاهیان امام زمان(ع) و سپاهیان شیطان است، گفت: وجود انسان هم می‌تواند محل استقرار سپاهیان امام زمان (ع) باشد و هم محل تاخت و تاز شیطان و سپاهیانش باشد.

وی ادامه داد: عرش الرحمان و عرش الشیطان بودن قلب وابسته به فرماندهان وجودی ما است که اگر فرماندهان وجودی ما از سپاهیان امام زمان(ع) باشند قلب ما عرش الرحمان خواهد شد.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به سخنی از حضرت آیت‌الله بهجت درباره جزیره خضراء تصریح کرد: فردی از محضر آیت‌الله بهجت جویای حقیقت جزیره خضراء شد، که ایشان در پاسخ به وی جزیره خضراء را قلب مؤمن دانست.

وی با توجه به معنای لغوی خضراء ادامه داد: قلبی که همیشه از یاد امام زمان(ع) سرسبز باشد، جزیره خضراء و محل سکونت امام زمان(عج) است.

کارشناس برنامه سمت خدا تأکید کرد: قلبی جایگاه امام زمان(ع) می‌شود که سپاهیان حق در آن قلب بر سپاهیان شیطان پیروزی نسبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به دعای «اللهم الرزقنا عقلاًً» ابراز کرد: استجابت این دعا به این معنا است که تمام سپاهیان امام زمان(ع) بر سپاهیان شیطان پیروز شوند.

وی امیدواری را به بال پرواز انسان به سوی خداوند،‌ تشبیه کرد و اظهار داشت: رجاء و امیدواری به رحمت خداوند یکی از سپاهیان امام زمان(ع) است که ناامیدی در مقابل آن قرار گرفته است.

کارشناس امور دینی خاطرنشان کرد: انسان در هیچ شرایطی حق ندارد از رحمت خداوند ناامید شود چراکه هر گناهی در مقابل دریای رحمت خداوند متعال محو می‌شود.

وی تصریح کرذ: رحمت بی کران خداوند شامل کسانی می‌شود که از کردار خود پشیمان بوده و تمام عزم و اراده خود را برای جبران کردار ناشایست خود به کار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به حدیث «کافر سخاوتمند از مسلمان بخیل به بهشت نزدیکتر است» ابراز داشت: سخاوت نیز در ردیف سپاهیان امام زمان(ع) است که بخل دربرابر آن به مبارزه می‌پردازد.

وی تأکید کرد: نشاط در بندگی و حال مناجات یکی دیگر از سپاهیان امام زمان(ع) است و کسی روح مناجات در او زنده باشد کسالت در مناجات که یکی از سپاهیان شیطان است را در وجود خود سرنگون کرده است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی دعا را یکی از مسائل سرنوشت ساز زندگی انسان برشمرد و افزود: دعا نیز از فرماندهان امام زمان(ع) است که انسان می‌تواند با آن سرنوشت خود را رقم بزند.

وی با بیان اینکه استغفار یکی از زیر مجموعه‌های دعا است، بیان کرد: با توجه به فرمایش پیامبر اسلام(ص) استغفار رگ گردن شیطان را قطع می‌کند و گناهی که از آن استغفار شده باشد، هیچ مکان، زمان و جوارحی بر آن شهادت نمی‌دهند.

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت:خداوند کسانی را که زیاد استغفار می‌کنند را بسیار دوست دارد و شیطان کار کسی که اهل ایمان باشد را با به تأخیر انداختن طلب استغفارش، مختل می‌کند.

وی در پایان گفت: بیشترین فریاد اهل جهنم از کسانی است که کارهای نیک را به تاخیر می اندازند./9706/پ202/ب

ارسال نظرات