۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۷۷۵۹۶
امام جمعه نکا:

فریضه امر به معروف، سلامت روحی و روانی جامعه را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت‌: ترویج و توسعه فرهنگ فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی را در جامعه کاهش و سلامتی روحی و روانی را در آن حاکم می‌کند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: نقش علمای دینی و مبلغان اسلامی و بزرگان جامعه به ویژه خانواده‌ها و پدران و مادران به فرزندان خود در جهت ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار تعیین‌کننده و نتیجه بخش است و نباید از این مهم غافل باشیم.

 

وی با اشاره به رشد روزافزون تجهیزات مختلف ارتباطی همچون اینترنت، ماهواره و تلفن همراه در جامعه یادآور شد: در دسترس بودن این امکانات، ترویج بیش از پیش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه افزایش می دهد.

 

امام جمعه نکا با بیان این که بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی با نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رفع خواهد شد، گفت: فرهنگ امر به معروف سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی اظهار داشت: ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جامعه انسانی را به سوی سعادت، اعتماد به همدیگر و آرامش روحی و روانی و آسایش خاطر اجتماعی هدایت می‌کند.

 

امام جمعه نکا گفت: آگاهی بخشی به مردم در خصوص آسیب ها و خطرات ناشی از اعمال منکرات در جامعه و افزایش بینش دینی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر همچون سلاحی کارآمد برای حذف توطئه های دشمنان است که برنامه های مختلف آنان را نقش برآب می کند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به در پیش بودن شب های قدر و استفاده معنوی از این شب های سرنوشت خاطرنشان کرد: باید امنیت معابر، خیابان ها و کوچه ها در شهر و روستاها در شب های ماه مبارک رمضان حفظ شوند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که در این ماه مبارک رمضان باید مردم را تشویق به توبه و بازگشت از کارهای زشت و بد و پلید کرد یادآور شد: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است و باید در این ماه شرایط استفاده و بهره برداری از تقوای الهی را برای همگان فراهم کنیم.

 

فرماندار نکا نیز در سخنانی بیان داشت: آنچه که باعث تحکیم دین در جامعه می شود احساس مسؤولیت و اعمال نظارت همگانی است و اگر همه ما در برابر این مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر احساس مسؤولیت کنیم به درستی نهادینه می شود.

 

علی رجبی با بیان این که باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز و روزه واجب است و در نظام اسلامی همه ما در این راستا وظیفه داریم در جهت نهادینه کردن آن و جلوگیری از انحرافات و ناهنجاری ها وارد شویم.

 

در ادامه ی این جلسه وضعیت امر به معروف و نهی از منکر، اتاق فکر، برنامه های ماه مبارک رمضان، طلاق، سبک زندگی، قهوه خانه ها و سفره خانه ه، طرح تکریم ارباب رجوع، فضای سبز عمومی، حریم جنگل ها، حجاب کارکنان و کارمندان ادارات و نهادهای عمومی، بررسی شد./950/پ203/ب

ارسال نظرات