۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۷۷۶۰۰
پژوهشگر مهدوی حوزه علمیه قم:

دوران غیبت برای امتحان ایمان مردم است

خبر گزاری رسا ـ معاون پژوهشی موسسه آینده روشن، با بیان این که دوران غیبت برای امتحان ایمان مردم است، گفت: یکی از آثار دوران غیبت، امتحان ایمان شیعیان است تا فهمیده شود، چه کسانی دیندار هستند و پایبند به دین می مانند.
دوران غيبت

به گزارش خبر نگار خبر گزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمد جواد جعفری، معاون پژوهشی موسسه آینده روشن بعد از ظهر امروز در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با اشاره به مسائل دوران غیبت گفت: از جمله آثاری که برای دوران غیبت ذکر شده، امتحان ایمان و پایبند بودن مردم به دین است؛ مانند رییس کارخانه ای که برای امتحان کارگرانش به صورت ناشناس آنها را کنترل می کند تا بفهمد که آیا در نبود رییس هم با صداقت کار می کنند یا نه.

 

وی در ادامه با اشاره به تمثیلی از ائمه (ع) در مورد آخرالزمان و سختی دینداری در آن، افزود: دین دار بودن در آخر الزمان بسیار دشوار است و حتی ائمه (ع) دشواری آن را به دست کشیدن روی درخت قتاد تشبیه کرده اند، که دارای خار های بزرگ و زبر است.

 

معاون پژوهشی موسسه آینده روشن در ادامه تصریح کرد: جوانی که بتواند پوشش خود را حفظ کند و حرف اطرافیانش را تحمل کند، مصداق کشیدن دست بر شاخه های درخت قتاد است.

 

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در ستایش مردم آخرالزمان اظهار داشت: پیامبر (ص) در پاسخ به سوال اطرافیانش مبنی بر اینکه برادران شما چه کسانی هستند، می فرمود؛ شما اصحاب من هستید ولی برادران من قومی هستند که در آخر الزمان می آیند، کسانی که من را نمی بینند ولی با این حال به من ایمان می آورند. /949/پ203/ب

ارسال نظرات