۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۷۷۶۳۹
معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان تهران مطرح کرد:

تعطیلات تابستانی و حرکت جهادی طلاب در افزایش توجه به قرآن

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان تهران با بیان این که طلاب باید تعطیلات را برنامه ریزی و مدیریت کنند گفت: در بدنه طلاب نسبت به توجه به قرآن باید یک حرکت جهادی صورت بگیرد.
حجت الاسلام حسين گودرزي، معاون تهذيب حوزه علميه تهران

حجت‌الاسلام حسین گودرزی، معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص تعطیلات تابستانی گفت: یک تعریف این است که تعطیلات را به معنی حقیقی کلمه، معطل ماندن و دور ماندن طلبه از تمام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بدانیم که به طور یقین درست نیست.

وی افزود: اما تعبیر درست این است که تعطیلات را به معنای یک تغییر روش و انتقال از فضایی به فضای دیگر بگیریم، زیرا آنچه از یک طلبه و روحانی خواسته شده کسب علم است که بتواند از این علم و مبانی دینی برای تبلیغ دین، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و ارتباط با بدنه جامعه استفاده کند و با مهارت تبلیغی خود، آن را انتقال بدهد.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان تهران با بیان این که مدیران حوزه‌ها باید ایام تابستان را برای طلاب به‌ویژه پایه‌های یک و دو تببین و تعریف کنند، تصریح کرد: به دلیل این که طلاب از فضای مدرسه و دانشگاه آمده‌اند، تعطیلات را به‌عنوان ایام فراغ و تفریح می‌دانند، در صورتی که در مبانی دینی ما به ارزش وقت بسیار تأکید شده است.

حجت‌الاسلام گودرزی ابراز داشت: طلاب باید در ایام تعطیل علاوه بر استراحت، از ذخیره‌ای که در طول سال داشته‌اند، استفاده کنند تا بتوانند در مراحل بالاتر تبلیغی استفاده بیشتری برای جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به این که کم کردن تعطیلات ملاک نیست، افزود: طلاب باید تعطیلات را برنامه ریزی و مدیریت کنند و همراه با درس به آموزش‌های کاربردی، ارتقا در برنامه‌های تهذیبی، خودسازی و انس با قرآن بپردازند که اگر این طور نباشد، همانند بیکاری و معطل ماندن است.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان تهران با بیان این‌که در حوزه، اصلی در مورد مسائل پژوهش به‌عنوان ذخیره و تثبیت دروس حوزوی وجود دارد، اظهار داشت: در ایام درسی به دلیل حجم درس‌ها وقت لازم برای تثبیت دروس به‌وجود نمی‌آید و ایام تعطیلات وقت خوبی برای تثبیت درس‌ها است.

حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به این‌که در بدنه طلاب نسبت به توجه به قرآن باید یک حرکت جهادی صورت بگیرد، تأکید کرد: طلاب باید از این نگاه سطحی به قرآن جدا شده و عمیق‌تر و بیشتر با آن انس داشته باشد که این روزها، ایام خوبی است و در کنار درس در مساجد و اماکن دینی خود را به عنوان طلبه معرفی کنند تا فضا را برای معمم شدن خود آماده کرده و بتواند از ظرفیتی که ذخیره کرده‌اند، استفاده کنند./9598/ت301/ص

ارسال نظرات