۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۷۷۶۴۱
نماینده مجلس خبرگان:

عبادت خالصانه پیوند معنوى و عرفانى بنده با خداوند را استحکام می بخشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که عبادت خالصانه پیوند معنوى و عرفانى بنده با خداوند متعال را استحکام می بخشد، ادامه داد: به ویژه عبادت های شبانگاهی کمک می کند که انسان با غرق شدن در دریای بیکران توحید و خداپرستی به اوج کمال دست یابد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره مؤمنون که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای تقویت رابطه با خداوند متعال است، گفت: اگر بتوانیم سطح ارتباط خود را با پروردگار هستی تقویت کنیم به حتم خداوند نیز پاداش بندگی را خواهد داد.

 

وی با بیان این که انسان تنها با بندگی خداوند متعال می تواند در دنیا و آخرت سعادت را نصیب خود کند، افزود: دل به غیر خدا دادن به هیچ عنوان برای انسان سودمند نخواهد بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دل به غیر خدا دادن تنها ما را از سعادت حقیقی دور خواهد ساخت، بیان داشت: تنها از راه بندگی خدا می توانیم به همه چیز دست یابیم.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که خلوص نیت و اوج بندگی انسان در برابر آفریدگار خود جایگاه او را ارتقاء خواهد بخشید، ادامه داد: انسان ها باید تلاش کنند در هیچ شرایطی فریب زرق و برق های دنیوی را نخورند و تنها بنده بی چون و چرای خداوند متعال باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که خداوند متعال با دادن علم و عقل انسان را از دیگر موجودات این عالم متمایز کرد، افزود: عقل به عنوان سر منشأ علم آموزی ویژگی انسان را نزد موجودات دیگر دو چندان کرده است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که عقل با دادن قدرت تجزیه و تحلیل به انسان مسیر صحیح زندگی را می پیماید، ادامه داد: خداوند متعال با دادن عقل و درک به آدمی انسان را موجودی متمایز خلق کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه بشر امروز به خوبی قدر دان نعمات خداوندی نبوده و مسیر صحیح را برای دست یافتن به سعادت حقیقی طی نکرده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل بشر امروز فاصله گرفتن از ارزش های دینی است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که بندگان خاص خدا شبانگاه براى پروردگارشان سجده و قیام، نهایت تواضع و اوج بندگى خود را به خداى بزرگ با تمام وجود ابراز مى‏دارند، گفت: متقین روح و روان خود را با پرستش خالصانه آفریدگار جهان جلا و صفا مى‏بخشند و سرزمین قلب خود را با آب زلال و صاف پیوند با خدا، شست و شو نموده و پاکیزه و نورانى مى‏سازند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که عبادت خالصانه پیوند معنوى و عرفانى بنده با خداوند متعال را استحکام می بخشد، ادامه داد: به ویژه عبادت های شبانگاهی کمک می کند که انسان با غرق شدن در دریابی بیکران توحید و خداپرستی به اوج کمال دست یابد.

 

آیت الله نورمفیدی  با بیان این که عبودیت و بندگى، بیان اوج خضوع بنده در برابر پروردگار خویش است، تصریح کرد: عبودیت نهایت تسلیم در برابر ذات پاک او است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عبودیت به معنای نیندیشیدن به غیر خدا است، ادامه داد: انسان با عبادت ثابت می کند که تنها به معبود واقعی که کمال مطلق است می اندیشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات