۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۷۷۶۴۲
آیت الله طبرسی:

تحقق سبک زندگی اسلامی نیازمند بازگشت به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی ایشان تاکید می کنند سبک زندگی یعنی بازگشت به قرآن داشته باشیم تا جامعه ای قرآنی و متعهد به وجود آید.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، شب گذشته در برنامه درس هایی از نهج البلاغه سیمای تبرستان با بیان این که قرآن کریم می فرماید حاصل این تشنگی و گرسنگی این است که شما تقوا پیشه کرده و خودتان را در شرایط حساس مادی و معنوی قرار دهید، گفت: در جامعه ما خیلی ها کمبود را تنها در مواد غذایی و دارویی می دانند که البته این هم باید باشد اما ریشه اصلی کمبودها مسأله بی تقوایی است.

 

وی با اشاره به این که اگر بتوانیم اصل قرآنی تقوا را پیاده کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم هیچ یک از مشکلاتی را که امروز داریم نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه چون ترس از خدا دیگر آن حالت گذشته را در میان مسلمانان ندارد این مشکلات را داریم.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: این که مقام معظم رهبری تاکید می کند سبک زندگی یعنی بازگشت به  قرآن داشته باشیم تا جامعه ای قرآنی و متعهد به وجود آید.

 

امام جمعه ساری ادامه داد: حدود 241 مورد خداوند منان در قرآن کریم از تقوا، مشتقات و آثار آن بیان فرمودند و حضرت علی(ع) هم 89 مورد در نهج البلاغه راجع به تقوا صحبت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان این که خداوند منان در قرآن کریم وصیت و موعظت دارد، گفت: وصیت قرآن این است که تقوا داشته و خدا را در نظر داشته باشید.

 

وی با تاکید بر این که در میان این مفاهیم مذهبی و دینی خداوند منان وصیت خود را در تقوا قرار داده است، بیان داشت: چکیده و خلاصه دعوت بسیاری از پیامبران در قرآن کریم تقوا است که پیامبران به امتشان می گفتند که چرا تقوا پیشه نمی کنید.

 

امام جمعه ساری با بیان این که درد جامعه دیروز و امروز خوردن و خوابیدن نبوده اما آن چیزی که بشر نیاز دارد و همراه او در دنیا و آخرت است این بوده که با خدای خود تعامل داشته و او را فراموش نکنید.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: روزه بر ما واجب شده است تا تقوا و ضبط نفس برای ما پیش آید که بتوانیم خودمان را کنترل کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات