۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۷۷۶۶۶
استاد حوزه علمیه:

ماه رمضان فرصتی برای تعمیق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه امام علی(ع) سلماس گفت: ماه مبارک رمضان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای تعمیق سبک زنگی اسلامی و ایده‌آل برخوردار است و از این رو باید این ماه مبارک را بهترین فرصت برای خودسازی و تبیین تقوای الهی دانست.
سبک زندگي اسلامي

حجت‌الاسلام رضا شریعتی، مدرس حوزه و دانشگاه سلماس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تاکید بر لزوم تبیین مفاهیم و فضیلت اخلاقی در بین مسلمانان، اظهار داشت: همانطور که خداوند متعال با بندگانش با رحم و مهربانی برخورد می‌کند باید بندگان او نیز با زیر دستان خود با مهربانی و خوش اخلاقی برخورد کنند.


وی اضافه کرد: ماه رمضان بیشتر ساده زیستی و  صرفه‌جویی را به انسان یاد می‌دهد که این نوع سبک زندگی انسان را برای داشتن یک زندگی ساده و بی آلایش در ماه‌های دیگر آماده می‌کند.


حجت‌الاسلام شریعتی با اشاره به این که سبک ساده زندگی کردن در ماه رمضان سبب تربیت اقتصادی افراد می‌شود، گفت: انسان باید در این ماه مبارک به فکر اطعام نیازمندان و فقرا باشد و به مقدار توان خود نیازهای آنها را برطرف کند.


وی در ادامه تبلیغ صحیح را از اصلی‌ترین راهکارهای احیای فرهنگ ماه رمضان دانست و اظهار کرد: روحانیان باید در مساجد بیشتر به تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ماه رمضان بپردازند و رسانه‌ها نیز در ایام ماه‌های رجب و شعبان مردم را برای ماه رمضان آماده کنند.


حجت الاسلام شریعتی بیان داشت: اگر یک نفر به طور عمدی در ملاء عام  دو بار روزه‌خواری کند به طور حتم بار سوم حکم او مرگ است این فرهنگ در دین مبین اسلام بوده و مخصوص ماه رمضان است و بحث خشونتی نیست.


وی با بیان این که گرسنگی در رمضان سبب خودسازی و تزکیه نفس می‌شود، ابراز کرد: در این ماه خداوند بندگانش را با گرسنگی پذیرایی می کند چرا که گرسنگی منافعی به انسان می‌بخشد که در پرخوری نیست.

 

مدرس حوزه امام علی(ع) سلماس خاطرنشان کرد: در روایات آمده که هر چیزی زکاتی دارد و زکات بدن روزه گرفتن است که از نظر پزشکی و فیزیولوژی مفید بوده چون معده و کبد استراحت کرده و سلامت جسمی را برای انسان به ارمغان می آورد./936/ت303/ب

ارسال نظرات