۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۷۷۶۶۸
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(14)؛

تجلیل آیت الله موسوی جزایری از کتاب مهدوی آیت الله صافی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان به کتاب «منتخب الاثر فی احوالات امام الثانی عشر»، تألیف حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: کتاب «منتخب الاثر فی احوالات امام الثانی عشر» یکی از کتاب های مهم و بسیار محققانه در باب مهدویت و ظهور است و ایشان با نگارش این کتاب حق مطلب در باب ظهور امام زمان(عج) را ادا کرده اند.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در چهاردهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ کَما شَهِدَ اللَّهُ لِنَفْسِهِ وَ شَهِدَتْ لَهُ مَلاَّئِکَتُهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ خَلْقِهِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ الْمُنْتَجَبُ وَ رَسُولُهُ الْمُرْتَضى اَرْسَلَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، اظهار داشت: پیامبر(ص) برای هدایت مردم و ابلاغ کردن دین خدا مبعوث شدند تا جایی که این دین در سراسر جهان حکم فرما شود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که هدف خداوند متعال از فرستادن پیامبر(ص) و مبعوث کردن ایشان جهانی کردن دین مبین اسلام است، ابراز داشت: برخی معتقدند که با گذشت 14 قرن اسلام هنوز جهانی نشده و همه دنیا را زیر چتر خود نگرفته است اما این وعده الهی است و روزی فرا می رسد که دین مبین اسلام همه مرزهای جهان را در هم نوردیده و مردم به اسلام گرایش پیدا می کنند.

دین مبین اسلام بر حسب اعتقاد همه مسلمین در آخرالزمان جهانی خواهد شد

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که دین مبین اسلام بر حسب اعتقاد همه مسلمین در آخرالزمان جهانی خواهد شد، بیان داشت: براساس اعتقاد مسلمانان شیعه و سنی مبنی بر ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان دین مبین اسلام جهانی می شود؛ چراکه با ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) عدل و عدالت محوری جایگزین ظلم و ستم می شود و دیگر در آن دوران حکومت مهدوی(عج) جهانی است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در میان شیعه و سنی اختلافی برای ظهور حضرت مهدی(عج) وجود ندارد، تصریح کرد: اعتقاد به ظهور در میان شیعیان و اهل سنت برابر است و این مسأله در بسیاری از کتب شیعیان و اهل سنت نگارش شده است.

نگارش 67 کتاب معتبر از سوی اهل سنت درباره ظهور امام زمان و آخرالزمان

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که 67 کتاب معتبر اهل سنت ویژه ظهور حضرت مهدی(عج) و قضایای آخرالزمان است، خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفان اهل سنت در ابتکاری جالب و زیبا همه کتب مرتبط با ظهور حضرت مهدی(عج) که از اهل سنت نقل شده است را جمع آوری کرده و آنها را به صورت «موسوعه» درآورده است.

آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: در این «موسوعه» به نخستین کتابی که اشاره می شود کتاب «صنعانی» یکی از نویسندگان اهل سنت است که تولدش در دوران امام محمدباقر(ع) و وفاتش در زمان امام محمدجواد(ع) بوده است؛ این احادیث و کتب در حالی تدوین شده اند که تدوین و جمع آوری احادیث پیامبر(ص) از سوی عمر بن خطاب و ابوبکر ممنوع بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: دومین کتابی که در این موسوعه به آن اشاره شده، کتاب «ابن ابی شیبه» است که وفاتش در دوران حضرت امام هادی(ع) بود که در بین قرن دوم و سوم می زیست.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: «ابن ابی شیبه» در کتاب خود می نویسد « عن ابی سعید الخدری قال، قال رسول الله(ص) «یکنوا فی امتی المهدی، إن طال عمرهُ أو قصر یملک و یملعوها قسطا و عدلا کما مولعت ظلما و جورا، تمطروا سماء مطرها و تخرجوا الارضُ برکتها و تعیشوا امتی فی زمانه عیشاً لم تعشوا قبل ذلک».

وی ادامه داد: «ابن ابی شیبه» در کتاب خود حدیثی را از پیامبر(ص) نقل می کند که پیامبر(ص) در این حدیث از ویژگی های ظهور حضرت مهدی(عج) و نعمت هایی که از سوی خداوند در ظهور حضرت مهدی(عج) برای بندگان آماده می شود، سخن می گویند.

مسأله ظهور برای مسلمانان به ویژه اهل سنت اثبات شده است

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این احادیث مهدوی(عج) در کتب اهل سنت بسیار هستند و کسی نمی تواند آنها را انکار کند، اظهار داشت: مسأله ظهور برای مسلمانان به ویژه اهل سنت اثبات شده است و میان شیعه و سنی در این زمینه هیچ گونه اختلافی وجود ندارد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که علمای شیعیان در باب امام زمان(عج) و ظهور هزاران کتاب نگاشته اند، بیان داشت: کتاب «النجم الثاقب فی معرفه امام الغائب» تألیف محدث کبیر علامه میرزا حسین نوری که وی دایی شهید شیخ فضل الله نوری هستند و کتاب «النجم الثاقب فی معرفه امام الغائب» یکی از کتاب های مهم، ارزشمند، مستند و جالب در باب امام زمان(عج) و مسأله ظهور است.

کتاب «منتخب الاثر فی احوالات امام الثانی عشر»، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی کتابی مهم و بسیار محققانه در باب مهدویت است

نماینده ولی فقیه در خوزستان به کتاب «منتخب الاثر فی احوالات امام الثانی عشر»، تألیف حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مرجع جهان تشیع اشاره و خاطرنشان کرد: کتاب «منتخب الاثر فی احوالات امام الثانی عشر» یکی از کتاب های مهم و بسیار محققانه در باب مهدویت و ظهور است و حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با نگارش این کتاب حق مطلب در باب ظهور امام زمان(عج) را ادا کرده اند./9461/پ201/ب

ارسال نظرات