۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۷۷۶۷۳
حجت الاسلام شکوری مطرح کرد؛

لزوم تجهیز کتابخانه های حوزوی به کتب مرجع

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی بر لزوم تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه به کتب مرجع و منابع معتبر دینی و پژوهشی تاکید کرد.
امام جمعه خوي

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: کتابخانه مدرسه نمازی خوی از گنجینه های غنی و پربار در کشور است که قدمت قدیمی ترین کتاب موجود در آن به قرن چهارم هجری قمری می رسد.

 

وی تصریح کرد: در مخزن نسخه های خطی این کتابخانه 1100 جلد کتاب از علما و دانشمندان در موضوعات فقه، اصول، فلسفه، منطق، ریاضیات و پزشکی وجود داردکه اکثر این کتاب ها به وسیله دانشمندان و علمای این شهر نوشته شده است.

 

به گفته حجت الاسلام شکوری، نسخه های خطی شفای بوعلی سینا و مکارم الاخلاق عطار نیشابوری از مهم ترین و قدیمی ترین نسخه های گنجینه حوزه علمیه نمازی خوی است.

 

وی بیان داشت: در سالهای اخیر نزدیک به 10 هزار جلد کتاب به کتابخانه نمازی خوی اهداشده است و هم اکنون تعداد کتاب های این حوزه به بیش از 40 هزار جلد می رسد.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، بر چاپ یک هزار و 400 نسخه خطی حوزه علمیه نمازی خوی با همت مسؤولان فرهنگی استان تاکید کرد.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به اهمیت افزایش سرانه فضای کتابخانه ای در مدارس حوزوی و علوم دینی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه نیازمند فضای مناسب برای مطالعه هستند که به این منظور باید شرایط موجود را آماده کرد.

 

وی اضافه کرد: یک باب کتابخانه مرجع در حوزه علمیه تازه تاسیس خوی در آینده‌ای نزدیک احداث می‌شود.

 

امام جمعه خوی افزود: وجود کتاب‌های مرجع نیز در کتابخانه‌های موجود در حوزه علمیه امری ضروری است که باید نسبت به آن توجه شود./936/ت303/ب 

ارسال نظرات