۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۷۷۶۹۴
رییس تبلیغات اسلامی دلفان:

اخلاق نیکو برترین آراستگی باطنی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی دلفان اخلاق نیکو را برترین آراستگی باطنی دانست و گفت: چهره زیبا تنها زمانی سبب رفعت منزلت و شأن انسان می شود که همنشین حسن خلق باشد و در آیینه جمال و درخشش خیره کننده آن بتابد؛ در غیر این صورت به چهره ای ناخجسته و ملالت آور تبدیل خواهد شد.
حجت الاسلام سيدنصرت الله موسوي ، رييس تبليغات اسلامي دلفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدنصرت الله موسوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان، صبح امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان  در جمع پرسنل سپاه ناحیه این شهرستان با بیان اینکه حسن خلق، برترین آراستگی باطنی در وجود انسان است، اظهار داشت: حسن خلق حالتی روحی است که آدمی را در رفتار و کردار به حسن سلوک با مردم وادار می سازد.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر «گفتارت ملایم، سخنت دلنشین و ملاقات با برادرت باید توأم با گشاده رویی باشد» افزود: دارا بودن شخصیتی جذاب، ارجمند، دوست داشتنی و گرامی در میان مردم از آرزوهایی است که هر خردمند دوراندیش برای دست یافتن به آن بدون تلاش می کند و این آرزو همچون به‎دست آوردن علم، شجاعت و دیگر عادات پسندیده، آرزویی بسیار ارزشمند و هدفی والا به شمار می آید که تنها برای صاحبان فضل و شایستگی های ویژه قابل دسترسی است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: چهره زیبا تنها زمانی سبب رفعت منزلت و شأن انسان می شود که همنشین حسن خلق باشد و در آیینه جمال و درخشش خیره کننده آن بتابد؛ در غیر این صورت ارزش واقعی خود را از دست خواهد داد و به یک چهره ناخجسته و ملالت آور تبدیل خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دلفان تصریح کرد: حسن خلق، ملاک ارزشها، معیار شایستگی کسب مجد و عظمت و نیل به محبت و عزت به شمار می رود.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: اخلاق نیکو در تسکین دردهای جسمی و روحی تأثیرگذار است؛ از این رو از شرایط ضروری برای پرستار داشتن خلق نیکو است.

وی همچنین با اشاره به این که اخلاق نیکو مهمترین عامل جذب انسان ها است و  انسان را به کمال نهایی می رساند، خاطر نشان کرد: مهمترین عامل موفقیت پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام در جذب مردم به دین مبین اسلام همین حسن خلق ایشان بوده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اخلاق نیکو سبب مودت و دوستی است، گفت: پیامبر اسلام الگوی حسن خلق، انسانیت، مودت و محبت است./9451/پ202/غ

ارسال نظرات