۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۷۷۶۹۵
معاون سیاسی استانداری خوزستان خبرداد؛

تخصیص اعتبار برای فعالیت های قرآنی خوزستان قبل از ابلاغ بودجه 92

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی اجتماعی خوزستان گفت: در استان خوزستان حرکتی بسیار خوب انجام شد و آن تخصیص اعتبار برای انجام فعالیت های قرآنی قبل از ابلاغ بودجه سال 92 بود که این حرکت در راستای حمایت از فعالیت های قرآنی خوزستان و عدم عقب ماندگی استان از سایر استان ها در فعالیت های قرآنی است.
سيد کريم حسيني، معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان سيد کريم حسيني، معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان

سید کریم حسینی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا دفتر جنوب غرب مستقر در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مردم حال و هوای قرآنی و معنوی به خود می گیرند.

عضو شورای قرآنی استان خوزستان با بیان این که برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان سنتی بسیار خوب و ارزشمند است، ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان نمایشگاه های گوناگون قرآنی در کشور دایر می شوند که این اقدام به منزله تکریم قرآن و عترت پاک پیامبراسلام(ص) است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با تأکید بر این که استان خوزستان خاستگاه قرآنی کشور و مرکز تربیت قاریان و مربیان قرآنی است، بیان داشت: برگزاری نمایشگاه های قرآن در خوزستان اثری ماندگار بود؛ چراکه در ماه مبارک رمضان مطالبه اصلی مردم از مسؤولان فرهنگی پرداختن به فعالیت های قرآنی و دینی است.

حسینی با اشاره به کاهش بودجه های فرهنگی در کشور تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه های فرهنگی با تدبیر و با توجه به بضاعت و ظرفیت هایی که دارند فعالیت های فرهنگی مطلوب و مناسبی برای مردم عرضه کرده اند که نمونه آن برپایی نمایشگاه های قرآن است.

عضو شورای قرآنی خوزستان با تأکید بر این که برپایی محافل قرآنی در ماه رمضان بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: در برهه کنونی می توان ادعا کرد که دیگر مردم در زمینه فعالیت های قرآنی و فرهنگی احساس کمبود نمی کنند؛ چراکه آثار قابل توجهی در زمینه های قرآنی و فرهنگی برای مردم عرضه شده است.

وی با بیان این که برپایی نمایشگاه های قرآنی باید به سوی شهرستان های خوزستان و مناطق محروم گسترش پیدا کنند، اظهار داشت: به یقین علاقه‎مندان به قرآن و آموزه های قرآنی در استان خوزستان حضور دارند و باید برای آنها فرصتی را مهیا کرد که از آموزه های قرآنی و دینی بهره مند شوند.

حسینی به حمایت های مالی از فعالیت های قرآنی و برگزاری محافل دینی و مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: در ماه رمضان 92 حرکت فرهنگی جدید در استان شکل گرفت و آن هم برگزاری کرسی های جمع خوانی قرآن کریم بود که بر خلاف سال گذشته این برنامه به مدت 30 روز به صورت مستقیم از سیمای خوزستان پخش می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه سخنانش با اشاره به کرسی های جمع خوانی قرآن ابراز داشت: در نیمه نخست ماه مبارک رمضان کرسی جمع خوانی در مسجد اعظم حوزه علمیه امام خمینی(ره) و در قسمت شرقی اهواز برگزار شد که در نیمه دوم ماه رمضان کرسی های جمع خوانی قرآن کریم در یکی از مساجد غربی اهواز برگزار می شود.

حسینی به حمایت های مالی از فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبار برای انجام فعالیت های قرآنی قبل از ابلاغ بودجه سال 92 از اقدامات مطلوبی بود که در راستای حمایت از فعالیت های قرآنی خوزستان و عدم عقب ماندگی خوزستان از سایر استان ها انجام شد./9461/ت302/غ

ارسال نظرات