۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۷۶۹۸

جند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ نام نویسی اعتکاف طلاب در حرم مطهر رضوی، رونمایی از کتاب تفسیر سیاسی امام جمعه مشهد، تولید نرم افزار قرآنی منهاج، اعلام نتایج مصاحبه داوطلبان ورود به حوزه خواهران مشهد و حضور فعال حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، مهمترین عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، مراسم پرفیض اعتکاف طلاب علوم دینی با عنوان «لحظه های ناب» از 24 رمضان المبارک در جوار بارگاه مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، طلاب برادر می‌توانند با مراجعه به اتاق 111مرکز مدیریت و خواهران طلبه با مراجعه به واحد فرهنگی مدارس علمیه خواهران برای حضور در این مراسم ثبت نام کنند.

 

متقاضیان می‌بایست دارای پرونده رسمی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و مشغول به تحصیل در این حوزه باشند.

 

همچنین، اولویت با کسانی است که سال‌های گذشته در این مراسم شرکت نکرده و زودتر ثبت نام کرده اند.

 

این گزارش حاکیست پنجم مردادماه 1392 برابر با 18 رمضان المبارک، آخرین مهلت ثبت نام است.

 

رونمایی از کتاب تفسیر سیاسی آیت‌الله علم‌الهدی با عنوان «آیات سیاسی قرآن»

 

کتاب «تفسیر سیاسی آیات قرآن» برگرفته از تفاسیر آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان در حاشیه افتتاحیه هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 

امام جمعه مشهد در حاشیه این مراسم در خصوص این کتاب اظهار کرد: این کتاب بر اساس فهرست موضوعی علوم سیاسی تدوین شده است و در این کتاب آیاتی مورد بحث قرار گرفته که در خصوص حوزه سیاست مطالب مهمی را عنوان کرده است.

 

وی با اشاره به سرفصل های این کتاب، ابراز داشت: حکومت، دولت، رابطه دولت و مردم، جایگاه مردم در نظام سیاسی، میزان قدرت دستگاه های اجرایی و مبانی مشروعین نظام از جمله سرفصل های این کتاب است که بر اساس نیازمندی عموم مردم درباره مبانی دینی نظام تدوین شده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این کتاب به منظور شناخت مبانی دینی نظام اسلامی منتشر شده تا جوانان با مبانی دینی و اسلامی هر چه بیشتر آشنا شوند.

 

امام جمعه مشهد گفت: در این کتاب دیدگاه منحصر به فردی از سیاست بر اساس ایات قرآن به مخاطب ارائه می شود.

 

گفتنی است این کتاب در قالب دو جلد تهیه شده و جلد دوم آن به زودی منتشر خواهد شد.

 

 

اعلام نتایج مصاحبه داوطلبان ورود به حوزه خواهران مشهد

 

به اطلاع  متقاضیان ورود به حوزه که در زمان مقرر جهت مصاحبه به مدارس علمیه خوهران مراجعه کرده اند، می رساند، جهت اطلاع از نتایج مصاحبه خود می توانند از روز شنبه پنجم مرداد به مدارس محل مصاحبه مراجعه کنند.

 

این گزارش حاکیست؛ متقاضیانی که در قسمت نام مدرسه برای آنان، عبارت «معرفی به مدارس دیگر» ذکر شده، لازم است از 12 تا 14 مردادماه از ساعت 9 الی 17 جهت تعیین مدرسه و دریافت نامه، به اتاق 207 مرکز مدیریت، مراجعه کنند.

 

 

حضور فعال حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

 

حوزه علمیه خراسان در قالب 45 غرفه در هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور فعالی دارد و در طول برگزاری این نمایشگاه، خدمات مشاوره قرآنی، نمایش آثار و فعالیت‌های پژوهشی و هنری مرتبط با قرآن کریم ارائه می‌دهد.

 

این گزارش حاکیست، دو نشست قرآنی ویژه از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در حاشیه هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اول و سوم مرداد 92 برگزار می‌شود.

 

 

با توجه به اهمیت موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی، دو نشست قرآنی با عنوان «خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی» یکم و سوم مرداد ماه در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برگزار می‌شود.این نشست‌ها در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ، از ساعت 10 شب با حضور عموم بازدید کنندگان از هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد خواهد بود.

 

بر پایه این گزارش، نخستین نشست، امشب اول مردادماه با سخنرانی حجت الاسلام سید علی سجادی زاده، استاد حوزه و دانشگاه و دومین نشست، سوم مرداد با حضور حجت الاسلام رضائی کرمانی، استاد حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

 

 

حضور مدارس علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

 

مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) همچون سال‌های گذشته با غرفه‌ای به نام سبک زندگی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور دارد.

 

بر اساس این گزارش، در این غرفه، موضوعاتی مانند تربیتی، کودک، هنر و جهاد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که در بخش تربیتی، زندگی قبل از تولد و بعد از تولد براساس آیات قرآن وروایات به تصویر کشیده شده است.

 

در بخش کودک نیز رنگ آمیزی، کاردستی، کار با کلاژ، قصه و ... برای کودکان ارائه می‌شود و در بخش هنری، آثار طلاب مدرسه علمیه حضرت رقیه (سلام الله علیها) در قالب مورب کاری، کار با صدف، سرمه دوزی و... به نمایش گذاشته شده است.

 

 بخش مسابقه معنوی برگرفته از 10 تصویر بر اساس آیات و روایات است که برداشت نوجوانان وجوانان در قالب مسابقه دریافت می‌شود.

 

مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) توس نیز با حضور در بخش حوزوی هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، تعدادی از آثار قرآنی طلاب خود را به نمایش گذاشته است.

 

بر اساس این گزارش، غرفه این مدرسه با آیاتی درباره خداوند متعال، غفلت از خدا، امید و ناامیدی، زیانکاری و ... درج شده است و نسبت به اموری مانند، ولایتمداری، تقوا، شکرگزاری، بندگی خدا، یاری دین، صابر بودن، عذرخواهی و ...، توجه داده شده است.

 

در قسمت دیگری از این غرفه صفات هدایت شوندگان نمایش داده شده است. همچنین در این غرفه، کتاب کارگاهی درباره سبک زندگی و پایان نامه‌های طلاب این مدرسه به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

 

بر پایه این گزارش، بازدیدکنندگان می‌توانند در بخشی با عنوان «پله پله‌های احکام» این غرفه، مسائل مورد نظر خود را پرسیده و نسبت به تصحیح وضوی خود اقدام کنند.

 

همچنین مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) با ارائه آثار فرهنگی و پژوهشی متفاوت در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور دارد.

 

واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، با سازه تجسمی گناهان کبیره و واحد پژوهش با ارائه ده ها کار پژوهشی در زمینه سؤالات قرآنی(یسئلونک)، عرفان های نوظهور و اسلامی، روابط خصوصی همسران، شرح حکمت هایی از نهج البلاغه و پایان نامه های برتر در قالب بروشور و سی دی در هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد حضور دارد.

 

بر اساس این گزارش، همه مراحل انجام تحقیقات از تحقیق تا طراحی، تایپ و تکثیر در خود مدرسه و با همت گروهی پرسنل و طلاب انجام شده است.

 

این گزارش حاکیست، غرفه مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد واقع شده و هر روز از ساعت 17 تا 24 پذیرای علاقمندان است.

 

تولید نرم افزار قرآنی منهاج ویژه حفظ مفاهیم قرآن

 

این نرم افزار به همت موسسه فرهنگی نرم افزاری نستوه تهیه شده روش علمی حفظ مفاهیم قرآن را همراه با 22 جلسه آموزش تجوید در بردارد. علاقمندان جهت دریافت این نرم افزار می تواند با شماره 6081330-0511 تماس بگیرند.

تولید نرم افزارهای ماهنامه شیعه، صهیونیزم مسیحی و رأی ملت از دیگر محصولات این شرکت به شمار می رود.

 

طلاب غیرایرانی مشهد به معرفی ‌آداب و رسوم مذهبی کشورهای مختلف می‌پردازند

 

محمدترابی، کارشناس روابط عمومی و بین‌الملل جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة مشهد اظهار کرد غرفه بین‌الملل جامعة‌المصطفی(ص) مشهد مستقر در نمایشگاه قرآن و عترت با طلاب 47 ملیت مختلف به معرفی آداب و رسوم مذهبی کشورهای مختلف می‌پردازد.

 

وی با اشاره به بخش‌های مختلف غرفه جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد گفت: بخش‌های مختلف این غرفه شامل روابط عمومی بین‌‌الملل، مدیریت امور طلاب و خانواده ها، اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی - تربیتی و بخش معرفی آداب و رسوم مذهبی توسط طلاب جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد می‌شود.

 

ترابی با بیان این که چهار هزار بروشور برای معرفی فعالیت‌های جامعةالمصطفی(ص) تبیین شده است، ادامه داد: برنامه‌های بخش طلاب و امور خانواده‌ها نیز شامل ویژه برنامه‌های مهدکودک است که از 29 تیرماه توسط کودکان طلاب غیرایرانی در این مکان اجرا می‌شود.

 

مسؤول غرفه مجتمع آموزش عالی مشهد با اشاره به اینکه 60 تابلو معرفی فعالیت‌‌های قرآنی کشورهایی که دارای نمایندگی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة هستند، طراحی شده است؛ ابراز کرد: این تابلوها برای معرفی فعالیت‌های قرآنی کشورهای مختلف در هشتیمن دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

در ادامه مجتبی مهاجر، مسؤول اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی ـ تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة مشهد نیز اظهار کرد: فعالیت‌ها و دستاوردهای قرآنی- حدیثی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة از قبیل دوره‌های آموزشی قرآن، دوره‌های تربیت معلم قرآن در رشته‌های آموزشی، روخوانی، روانخوانی قرآن کریم و دوره‌های حفظ قرآن در مقاطع مختلف سنی در غرفه جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد به نمایش گذاشته شده است.

 

مسؤول اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی ـ تربیتی جامعة المصطفی(ص) العالمیة مشهد گفت: کتاب‌هایی با موضوع حدیث و معارف قرآن که به زبان مختلف دنیا توسط طلاب غیر ایرانی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة ترجمه شده است، نیز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن ارائه شد./930/پ202/پ

ارسال نظرات