۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۷۷۷۰۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

مبلغان دینی اهمیت وقف را برای جامعه تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران گفت: مبلغان دینی باید مردم را نسبت به آینده موقوفات اطمینان دهند و این آرامش و اطمینان را در آنها ایجاد کنند که وقف برای جامعه حفظ و عقاید و ارزش ها مؤثر است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ظهر امروز در جمع مبلغان شهرستان جویبار با اشاره به جایگاه وقف گفت: یکی از ویژگی های نظام حقوقی و اقتصادی اسلام فرهنگ حسنه وقف است که جایگاه ویژه ای در دین ما و مبانی اسلامی دارد.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به سبقت گرفتن در کارهای نیک و خیر تشویق می کند و به یقین وقف کردن اموال و دارایی ها مهم ترین و ماندگارترین انفاق و کارهای نیک است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: وقف باقیات الصالحاتی است که نام انسان و مال انسان را در طول زمـان ماندگـــار می کند ولی دیگر هدایا و خیرات این گونه نیستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اهمیت وقف و کاربرد آن در جامعه تصریح کرد: وقف حقیقتی است که اگر به آن توجه دقیق شود و تبلیغ درست صورت گیرد تا در جامعه بسط و گسترش یابد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به راه های گسترش وقف گفت: آیات و روایات در مورد وقف باید از سوی مبلغان برای مردم بیان شود که بسیار اثر گذار است.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: اهل بیت(ع) در زمان خود پیشقراولان سنت حسنه وقف بوده اند و در زمان پیامبر(ص) آنقدر آن بزرگوار مردم را به وقف توصیه کرد که هیچ متمولی نبود که جزء واقفا نباشد و حضرت خدیجه(س) همه اموال خود را برای گسترش اسلام وقف کرد و دیگر ائمه هم، چنین بوده اند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: مبلغان دینی باید مردم را نسبت به آینده موقوفات اطمینان دهند و این آرامش و اطمینان را در آنها ایجاد کنند که وقف برای جامعه و حفظ و عقاید و ارزش ها مؤثر است.

 

وی به موقوفه خواری اشاره و افزود: کسانی که موقوفه خواری می کنند و به وقف و موقوفات و حقوق موقوفات بی توجه اند دچار عذابی دردناک در دنیا و آخرت خواهند شد و زندگی آنان متلاشی می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: مبلغان دین باید وقف های مشارکتی و دسته جمعی را تبلیغ کنند و با وقف مشارکتی و دسته جمعی می توان همه افراد را در این امر خیر مشارکت داد.

 

وی از مبلغان درخواست کرد تا در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ساخت و ساز امامزادگان و اماکن مذهبی، حفظ و احیای موقوفات و شناسایی موقوفات و بیان احکام وقف در منابر و مساجد و اوقاف و امورخیریه را یاری رسانند.

 

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه جویبار نیز در گردهمایی مبلغان این شهرستان با اشاره به اهمیت وقف گفت: یکی از مهم ترین مصادیق صدقه جاریه وقف است.

 

وی افزود : ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی است تا مبلّغان و روحانیان به ترویج این سنّت ماندگار بپردازند.

 

حجت الاسلام قلی پور ادامه داد: آشنا کردن مردم به سنت حسنه وقف و تشویق آنان برای وقف کردن بخشی از اموال خود برای نیازهای روز جامعه از وظایف مبلغان است.

 

امام جمعه جویبار ادامه داد: مولای متقیان حضرت علی(ع) در حوزه وقف پیشقدم بود و باید از امام متقیان درس بگیریم و مردم را برای این امر خیر و ماندگار تشویق کنیم.

 

وی ائمه معصومین( ع) را در همه حوزه ها به ویژه در حوزه وقف الگوی نیک خواند و افزود: این بزرگواران با وقف اموال خود در جامعه بیدارگری کردند و به واقفان خیراندیش ما هم یاد دادند که این راه باید استمرار یابد./950/پ202/ب

ارسال نظرات